Ruben Posted October 1, 2005 Report Share Posted October 1, 2005 Vårflue klekking i en elv i Sveio. 80 moh. Dette var på formiddagen. Lysebrune vårfluer på ca 20 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rennestraum Posted February 19, 2008 Report Share Posted February 19, 2008 Hei. Jeg så på et gammelt innlegg, hvor du skrev om vårflueklekking i en elv i Sveio 80moh Kunne du fortalt meg hvor den elven ligger? Er det noe bra fiske der? Hilsen fortvilet fluefisker fra Haugesund Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Terje Refsahl Posted February 19, 2008 Report Share Posted February 19, 2008 Selv om første innlegg er gammelt, er jeg rimelig sikker på at den flua på bildet er en Steinflue og ikke en vårflue Terje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Korstad Posted February 19, 2008 Report Share Posted February 19, 2008 Vanskelig å se fra denne vinkelen, men er ganske sikker på at det er en vårflue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Terje Refsahl Posted February 19, 2008 Report Share Posted February 19, 2008 hmm, synes den bakkroppen og vingen var så lang og smal at det minnet mer om en steinflue, men jeg skal ikke påberope meg å være skråsikker Terje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Posted February 19, 2008 Author Report Share Posted February 19, 2008 Hei Det er nok stort sett småfisk der ja Dette er en vårflue, steinflue sett ovenfra har vingene over hverandre, ikke skilt som denne. Mvh Ruben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts