Gå til innhold

Klimaendring?


persa

Anbefalte innlegg

Jeg var inne å snopa på nettbutikken til Jiri Klima uten å klare å få kjøpt noe spesielt, språket var kyrilliskgresk el no sånt og det var ikke spesielt lagt til rette for utenlands internettshopping. Jeg fikk i midlertidig sett en del på fluene hans og spesielt gullhodenymfene la jeg merke til. ALLE hadde en form for ryggskjold av flashmatriale som også stakk utover krokbøy som haler. Ellers var de enkelt bygd opp med kroppsdubbing, en ribb og fronthackel av dubbing. Jeg tok det for god fisk at denne typen nymfer funket og bandt opp endel slike. Takket være et crazy vær for tiden er høstsensongen blitt lengre enn ventet, det var 15 grader i Tromsø på lørdag, sol og fint så jeg pakket Le Cie-en og dro til fjells. Og en morsom tur ble det… 25 fine prikkede ble pent satt tilbake på tre timer, en på kiloet og en på halvannet. Med tre fluer på riggen, denne sorte klimanymfen på spissen, mikronymfe og vera droppere fikk jeg også tre dobleer og en trippel for 1. gang. Denne er svær tenkte jeg.. så kom tre fisker sprellende og lignet mer på et slidehekkel. Det eneste jeg kunne bekymre meg over på turen var kroknigsprosenten spesielt dersom nymfer driftet nedstrøms og fisken tok på nært strak snøre var håvinsprosenten bare omkring 50% , resten slapp etter få sekund. Om dette er relatert til kroktypen (barbless knapek G- shrimp) eller bare uttrykk for at det er vanskeligere å kroke fisk skikkelig nedstrøms vet jeg ikke. Disse nymfene ble derfor bundet med mothake, sånn just in case..

post-368-13949845813982_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...