Gå til innhold

Benelli til sjøørett jakt


aron

Anbefalte innlegg

Har nå gått til anskaffelse av fremkomst middel til og komme seg til sjøørett plassene her, helt greit og forflytte seg fra sandefjord til tjøme/stavern på 20 min  ;D, hva skall man med pontong båt når dette er og få tak i  ;D

Jeg testet i høst en Seadoo RXT med 260 hk og toppfart (etter et par sekunder) på ca. 65 knop. Tro meg: Ikke noe å ha med fluestang på  ;D Hoppa i bølgene etter Bohus (type 1,5-2 meter bølger) og endte med brudd/brist i to ribbein, solbriller som er long gone, en tommel som er halvveis ute av ledd. For ikke å snakke om herlige sår på innsiden av knær og håndledd... Lykke til!  :D

PS: Med 65 knop så er det bare 5 kjappe minutter til Tjøme  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått til anskaffelse av fremkomst middel til og komme seg til sjøørett plassene her, helt greit og forflytte seg fra sandefjord til tjøme/stavern på 20 min  ;D, hva skall man med pontong båt når dette er og få tak i  ;D

Jeg testet i høst en Seadoo RXT med 260 hk og toppfart (etter et par sekunder) på ca. 65 knop. Tro meg: Ikke noe å ha med fluestang på  ;D Hoppa i bølgene etter Bohus (type 1,5-2 meter bølger) og endte med brudd/brist i to ribbein, solbriller som er long gone, en tommel som er halvveis ute av ledd. For ikke å snakke om herlige sår på innsiden av knær og håndledd... Lykke til!  :D

PS: Med 65 knop så er det bare 5 kjappe minutter til Tjøme  ;D

aiaiai fiske på vasser og jomfruland på samme tur. Kjære julenisse, jeg vil å ha sånn  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste skade jeg har fått av og kjøre vann scooter var i patong en uke en til to timer om dagen i bar overkropp og rednings vest førte til bettenelse i begge bryst vorter var ikke særlig behagelig det heller  ;D ;D. Regner med disse fartøyene blir lovlige i Norge snart så man kan forflytte seg lovlig og uten og få tusen vis av kroner i bot! Når den tid er kommet blir jeg og finne ute i fjorden i 65 knop i vade tøy og Guidlinen på ryggen ;D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  ;D

For å si det sånn: 65 knop er ikke behagelig  :-X Vi snakker 2X av hastigheten til ordinære "turist scootere". Bare det å slippe gassen i 65 knop var nok til å smelle brystkassa i styret  :o Kjørte fra Vøra og hjem til Granholmen på ca. 1 minutt  :-X, det er en avstand på ca. 2,5 km. Mulig jeg brukte halvannet, men likefullt fort mtp. 8-9 s/m vind og smågrov sjø  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron

Da har du gått glipp av mye ved fluefisket. En hel dimensjon! Jeg som trodde fluefiskere søkte ro og stillhet (?)

Det blir jo ro og stillhet når du stopper for og fiske her er det snakk om og forflytte seg kjapt mellom øyene utaskjærs da er en sånn maskin helt opptimal ;-) jeg liker roen og stillheten ved flue fiske men har alltid hatt en tiltrekning til fart og spenning også være seg bil mc båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...