Gå til innhold

Whiting flat wing (evt. Whiting bugger pack?)


Øyvind Jensen

Anbefalte innlegg

Jeg har trålet en del på nettet på leting etter Whiting flat wing fjær i fargene hvit og oliven, samt et par andre farger. Jeg har tenkt å binde noen flatwing varianter.

Etter det jeg kan se på nettet er det få om noen som har disse tilgjengelig for salg pr i dag.   

Er det noen på forumet som har hete tips om hvem som kan ha dette i sitt sortiment, evt. om det finnes veldig gode substitutter (kanskje Whiting bugger pack, som jeg tror de har noe av på f.eks. Nordisk?)

Er også interessert i å kjøpe "brukt".

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no
  • 2 uker senere...

Bare hyggelig og det er en effektiv flue :)

Sjekk ut denne her og kanskje få litt inspirasjon, det er et ofte glemt mønster men fisker bedre enn mange andre fluer fortsatt. Ikke noe i veien med å bruke flatwing fjæra dine på denne, som sagt før :)

Jeg bruker ofte enda lengere fjær en det binderen gjør her.

http://www.orvisnews.com/FlyFishing/Tying-Leftys-Deceiver.aspx

Det blir filmet litt av flua under vann på slutten, det er greit å få med seg så ser man hvor stor flua faktisk virker i vannet, selv bundet ganske sparsom.

Ofte tenker man ikke så mye på det :)

Den ser jo slank ut våt over vann, så da er den vel det under vann også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var inspirerende Tony! Har brukt en del deceiver i hvit/ chartreuse og hvit/ oliven tidligere - med godt hell på både sjørøye og sjøørret i sjø. Jeg ser for meg at noe lengre/ tynnere dresset varianter blir enda mer mobil enn de deceiverne jeg pleier å binde, så dette skal blir spennende.

Takker igjen for veldig gode innspill!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...