Gå til innhold

Floating Fry


persa

Anbefalte innlegg

En flytende småfiskimitasjon kan være en anvendelig flue. Spunnet av hjortehår synker den etterhvert litt ned i filmen og handtvistet i aktuelle områder der ørret jager småfisk kan den gi en attraktivt siluett og striping i ovreflata. Fisket med synkeline kan den henge mer eller mindre statisk med litt jigging innimellom til en patruljerende stor ørret kommer forbi. Den kan også kombinerers med andre fluer kiwistyle evt på enden i en typisk washingline-rigg med smånymfer på droppere.

post-368-13949845901451_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Charles Jardine fortalte meg en gang at han fisket mye med buzzers som droppere, men med en Booby som endeflue, men den der funker sikkert bra vil jeg tro :-) Den ser i hvert fall veldig fishy ut.

 

Er den flua noe engelsk fry- greier for Rutland og det andre reservoir- fisket eller? Morsom kreasjon, Persa. Første gang jeg så ei sånn flue av hjortehår - med ryggfinne og det hele, var under Mustad Scandinavian Open for mange år siden (ja, jeg har en dunkel lyssky karriere som deltager der for mange mange år siden :smt066 Endte overraskende nok på 5. plass som beste nordmann :-& Best i hva da? ) Jeg pleier å bruke fluer fra den norske streamerserien for ørret som bænger småfisk på grunna i skumring, men til synkelinefiske med en flytende slik en Persa, så...ja, har du nok en fin fin kandidat i den flua der vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jedicaster

Hej Andre!

 

Den teknik du omtaler, med en (flydende) Booby som endeflue og buzzere som droppere, kaldes "washing line". Man fisker riggen i vind-baner (wind-lanes) dead-drift og teknikken afhænger af Booby'en, der holder buzzerne høj i vandet, på trods af at de dead-drifter. Det er en spændende teknik, der ofte, når den virker, er det eneste der virker, men den er lidt kedelig :D

 

Lars,

Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...