Gå til innhold

Alergiske reaksjoner og fluebinding.


Yngve Aarsand

Anbefalte innlegg

Hei. Etter mange år uten å binde fluer, var jeg så heldig å få jobbe sammen med Robban nå i sommer. Da kom også interessen for fluebinding også tilbake. Så i høst ble det ganske mye binding, både hjemme å på jobben. Litt ut på høsten fikk jeg en kraftig alergisk reaksjon på et eller annet, som jeg ennå ikke har funnet ut av. Det utartet seg som et elveblest liknende utslett, som klør noe så inn i helvete. sssickp-offsssick

Nå er jeg ikke sikker på om det er relatert til fluebinding, men siden det er mye dyrematerialer i fluebinding, tenker jeg det ikke skader å undersøke litt. Har ikke bundet med hjortehår, så det er utelukket.

Så i søken etter å komme til bunns i dette, ønsker jeg erfaringer herfra også. Så hvis noen har erfart noe lignende, hadde jeg satt stor pris på en tilbakemelding.

Hilsen en frustrert fluebinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, du kan ikke se helt bort fra allergi. Har selv noen små utfordringer tilknyttet allergi, og jeg begynte å lure på om noe av materialet kunne trigge allergien etter noen intensive perioder med binding for et par år siden.  Det jeg merket var kløe rundt øynene, men man kan reagere ulikt. Jeg valgte å pakke bort materielalet mellom hver bindeøkt,  mye jobb, men nå lagres alt i plastkasser på en bod.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen opplever kroniske allergiske reaksjoner på epoxy. men dette utarter seg gjerne som

plast allergi og det ville du merket på andre plastprodukter også.

Hvis det er fingre så har jeg opplevd å få ringorm som misvisende nok er en sopp, denne klør noe inni H....te, men kureres lett med Canesten.

håper du finner utav det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...