Gå til innhold

Danielsson snelle - Anbefalinger?


Lars L

Anbefalte innlegg

Støtter forslaget til waffern her, om du klarer deg med kun overløpsbrems.

Vil du ha Danielsson med brems så ligger de litt høyere i pris . . . De kjører vel kampanje på Danielsson sneller flere steder nå, også. Tror det er 30% av veil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Definitivt en Danielsson Nymph Wide. Litt henger jo på balansen i stangen også. Jeg skulle råde deg å ta med stangen til en butikk og kjenne på balansen mellom de to. Fantastiske sneller begge. Dry Fly er jo betydlig større i diameter. Til min Z-Axis så syns jeg at Nymph Wide føles mye smoothere og den har en perfekt balanse når man kaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om dryfly her :) selv om den har stor diameter, veier den jo nesten ingenting! Den store diameteren gjør det mye lettere å fighte fisken hvis den f.eks svømmer rett mot deg! pluss at det ser sæxy ut :D:D

Nymph W er også veldig fin, men jeg ville hatt den på en #4 stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Danielsson sneller i noen år og kan ikke helt anbefale deg en som er "bedre enn den andre" når det gjelder disse snellene. Forskjell på de er jo brems eller ei. Selv klarer jeg meg meget godt med bare overløpsbrems. Nymph syns jeg er litt for liten til en 5er... Det kommer jo ann på hvor mye backing du må/vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for Dry fly, snella er en fryd for øyet og jeg er veldig happy med designen. Størrelsen er også ypperlig til 5er, enig med resten som sier at nymph w blir litt liten. Trenger du brems så er Danielsson L5W 4sevenW, eller 6nineW, et godt alternativ. Like kul som dryfly og veldig solid snelle. Tåler masse.

Lykke til med kjøpet, anbefaler en Dry fly til (tipper det er den du har fra før:-)), jeg har to og to ekstraspoler, så jeg er hektet <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...