Gå til innhold
  • 0

UV - lykt


Gjest Hysa

Spørsmål

God aften der ute. Etter et skiskytterkjør uten like, er det på tide å komme seg tilbake til fluebindingen igjen.

Det jeg lurer på er om jeg kan bruke Bug-Bond-Led UV Light til herding av Bug-Bond lite UV resin?

Er nok et tullete spørsmål, men jeg er under gruppen nybegynner og da er spørsmålet mitt helt relevant i mine øyne.

Ha en fortsatt vakker søndagskveld og på forhånd takker jeg for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei

Har et problem med UV lim: etter at limet har herdet ligger det igjen et tynt kleberlig belegg igjen på overflaten.

Har prøvd forskellige lykter og forskjellige lim, med det samme gjentar seg.

Hva kan dette skyldes?

Mvh Elling

Har du testet uv laser lykt? Denne herder limet bedre en de fleste andre uv lamper. Du kan også tørke overflaten med sprit, eller lakke over med head cement\neglelakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Pål Andersen

Hei

Har et problem med UV lim: etter at limet har herdet ligger det igjen et tynt kleberlig belegg igjen på overflaten.

Har prøvd forskellige lykter og forskjellige lim, med det samme gjentar seg.

Hva kan dette skyldes?

Mvh Elling

Samme problemet med noen merker. Lakk over. Men da er liksom vitsen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Samme her. Bruker to triks:

1) Setter fluene i boksen, og lar hele greia stå i sola. Det funker rinelig greit, så lenge det er sol.

2) kjøpte meg en lampe med stor pæresokkel, og kjøpte uv-pære på clasohlson. Tapa fast en foambit inne i lampehuset, og lar fluene stå der så lenge jeg gidder, ofte flere timer. Det har også funka bra, for meg.

Jeg bruker loon sitt uv-lim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Finnes flere typer Uv- topcoat for negledesign som ikke blir klissete. Selv bruker jeg et herdekabinett for negler på de tradisjonelle Uv typene som vi får fra flueutstyrsbutikkene her, da kan de ligge der og herde over lengere tid. Vet at mange som har kjøpt Uv på ebay i vinter har hatt problemer med herding, tok en test og lot 6 forskjellige typer Uv bli utsatt for frost ingen herda i etterkant. Et tips kan være og bestille Uv om sommeren  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...