Gå til innhold

Sage TCX Spey, Klasse 9'er, 14 fot


Pollen

Anbefalte innlegg

sitat fra tatt fra http://www.utras.net/?p=2195

"Skal jeg trekke frem ei tohånds som jeg digger så må det bli en Sage TCX 14′ #9. Jeg elsker tohåndsstenger som er dype og raske. Akkurat slik oppfører TCX’en seg. Jeg har brukt alt fra 33-40gr på denne stanga og den kaster som bare det. Tuppen er også stiv nok til og løfte opp de aller råeste synkelinene, så jeg kommer nok aldri til og trenge noe kraftigere stang en dette."

Artikkelen er skrevet av Tommy Josefsen. Han har peiling på fiskestenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med super stang!

Har laget og prøvd mange forskjellige snører til denne, den spiser det meste. Jeg foretrekker klumper som ikke er for lange, gjerne 12-13 meter. Grunnen er enkel, de er lettere å kaste med samt egner seg i alt av fiskesituasjoner. Bruker bare stanga til synkeliner så her er de klumpene jeg bruker mest. Merkt at jeg går opp en snøreklasse for at klumpen ikke skal bli for lang. Triple D har mye vekt i bakkant slik at man må kappe mindre på det kontra andre klumper.

LTS Custum S1/S2 #10-11 37gr.

GL Triple S3/5/7 D #10-11 36gr.

GL Triple S1/3/5 D #10-11 36gr.

GL Triple int/2/4 D #10-11 36gr.

Ingen problem om snørene veier litt mer eller mindre men synes 36-37 gr er gullvekter til denne. Har laget noen flyteklumper også og da har Snowbee vært gode, men sjekk Snowbee linene i sjappa da en god del snører veier mer/mindre en de skal samt noen har alt for lang fronttapering. Har opplevd +/- 6gr i vektforskjell på samme snører i #10-11 mange ganger. De nye scandi linene til GL vil nok også gjøre susen men de har jeg ikke testet på stanga enda.

MVH

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...