Gå til innhold

Halvhjerta påskepåfunn!


Emil

Anbefalte innlegg

God aften!

Etter som det ble kyst-påske i år fikk jeg lyst til å gjøre et halvhjerta forsøk på saltvannsfiske.

Jeg er per i dag i besittelse av en 9fots Fario #5 og et 4cast flyt-snøre... Ikke akkurat ideelle saker, men jeg har nå fått småsei på tørrflueriggen ved en tidligere anledning, så umulig er det jo ikke. Har derimot ikke snøring på fiske i saltvann og trenger tips slik at jeg eventuelt kan øke sjansene for å få kroka fisk.

Budsjettet er vel egentlig ikkeeksisterende slik at ny stang og nytt snøre er det ingen vits i å tipse om ;) Drømmen hadde jo vært om det hadde gått an å kjøpt en polyleader som synker som en stein og noen duganes fluer, men jeg aner ikke hva som er kompatibelt med et 5# wf-snøre. Vil dette være et slags kompromiss eller er det et dødfødt prosjekt?

Om jeg skulle ramle over et intermediate eller flyt/synk snøre til skampris, er det da tapert nylon i 1.5xstanglengde som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Enig. Flyt kan være vrldig bra det :) snøret jeg bruker mest selv. Søanke streamere, feks dynamitt. Brun/oliven woolybugger og du kommer langt. Gjerne litt fortygning på fluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fiske i snillfjord, s.trøndelag. SØ er jo mao uaktuelt, og det er derfor jeg tenker i rettning synkeleader for å "nå" annen fisk. Men jeg aner ikke hvor lang/tung denne kan være mtp på stang og snøre. Alternativet er jo å svippe over fylkesgrensa som ikke er så alt for langt.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er - 5 i Trondheim nå, så du bør sjekke været for Snillfjord. Når det kommer til 5er og sjøfiske, så skal det gå an. Men jeg har mine tvil om at det er full fart her oppe enda. Ganske dødt hos meg i alle fall.... Men men, du får komme deg ut og prøve, frisk luft får du garantert :-)

Sats på hvite flashy fluer, og ikke overdriv str på de, så slipper du å slite med luft motstand :-)

Tight lines

Igor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...