Gå til innhold

Farsdagsfeiring i Glomma


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Roy og jeg tolket dithenn at farsdag=far sin dag, så vi bestemte oss derfor å dra til Glomma denne dagen. Tempraturen var bra og det var vindstille, vannstanden hadde sunket bra de siste dagen så dette kom til å bli en knall dag i november. Ankom elva og vannstanden var perfekt. Roy rigga stanga til tsjekkisk nymfeteknikk, og jeg sverget til tørt. Etter noen kast så satt den første og etter 3 stk på meg og 5stk på Roy så var det tid for litt farsdagskos ved elvebredden, vi rigga oss til med kaker og kaffe ved bredde. Ut i elva igjen så var ikke stillingen mellom tørt og tsjekkisk så ille, men etterhvert så innså jeg at slaget var tapt, når Roy brifer med et par tre fangster med to fisk på riggen, så rykker han fort i fra. Stillingen blir tilslutt 25 tsjekkisk og 13 tørt, men det er alikevell ikke ille å få såpass på tørt i november. Roy avslutter med 5 stk på tørt så totalfangst denne dagen er bra, alle fikk friheten tilbake. Vi avslutter en fin dag i elva, og begge er enige om at dette var en fin farsdagsfeiring

post-450-13949845934341_thumb.jpg

post-450-13949845934751_thumb.jpg

post-450-13949845934979_thumb.jpg

post-450-13949845935362_thumb.jpg

post-450-13949845969777_thumb.jpg

post-450-13949845970282_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin rapport fra farsdagen, Fluefisker'n!

Skjønner at jeg var mer uheldig med valget av fiskeplass.

Tok turen innover til et av mange fine vann i marka. Været var mildt og fint, men fisken fant jeg ikke med mine nymfer. Likevel, det var en fin måte å markere farsdagenen på. Særlig da jeg ble møtt av farsdagskort, elgbiff og nydelig bløtkake til dessert da jeg kom hjem. Nå blir det vel å parkere stanga ei stund og kose seg med bindinga.

post-383-13949845970778_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin rapport fra farsdagen' date=' Fluefisker'n!

Skjønner at jeg var mer uheldig med valget av fiskeplass.

Tok turen innover til et av mange fine vann i marka. Været var mildt og fint, men fisken fant jeg ikke med mine nymfer. Likevel, det var en fin måte å markere farsdagenen på. Særlig da jeg ble møtt av farsdagskort, elgbiff og nydelig bløtkake til dessert da jeg kom hjem. Nå blir det vel å parkere stanga ei stund og kose seg med bindinga.[/quote']

 

Selv om det ikke klaffer hver gang, så er det bare utrolig deilig å være ved elva/vannet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...