Gå til innhold

Vannstand?


Blowfish

Anbefalte innlegg

;D

Hørt att det er bra forhold nå i storåa,sideelva som renner gjennom kvam sentrum  <<l

Ryktes også att det står mye fin fisk og vaker i nordgående felt i E6 ved fåvang :)

Yes, fluefiske fra bil har jeg alltid drømt om! Litt utfordrende med bakslengen riktignok, men om jeg ruller ned vinduet på passasjersida også, så klarer jeg vel å tre buktene igjennom. Såpass skillz har man da.

Og sau på tørt er det jo ikke ofte man har muligheten til å få  ;D ;D

PS: Jada, jeg vet at dette er fryktelig trist for de som er rammet av flommen. Men vi andre må vel kunne fleipe litt. Og så var innlegget ment som et lite nikk til han som tok opp problemstillingen om det har blitt for enkelt å bare slenge ut spørsmål her på siden i stedet for å gjøre litt research på egen hånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbrandsdalen slikker sine sår og livet går videre,man må nok ta disse sideelvene mer på alvor i fremtiden  og ikke bygge opp igjen husene så nærme denne gangen  <<l Når det er 50års flom annethvert år så er det på tide og ta hintet  ;)

Nå var flomsikringen i sideelva i kvam pinglete utført. Statsministeren var der i 2011 og lovte gull og grønne skoger og att det ikke skulle stå norske fjelldollar.  :rolleyes: de flomsikret selve løpet men tok ikke høyde for att elva kunne gå over sine bredder, da var det nok men en liten plopp lenger oppi dalen som samlet opp mye vann og dritt før det hele kom på en gang. De ga vel beboerne en falsk trygghet.

Og nå dukker slike idiotiske forslag opp : http://www.bygg.no/2013/05/107186.0 :o :o

Flere og flere vil selvfølgelig også legge ny E6 enda nærme lågen og demme opp vannmassene som siger innover jordene og fylle igjen mange viktige evjer der byttefisken til storøretten gyter :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...