Gå til innhold

Bruker ikke amerikanere ordentlige vannkast?


Paul West

Anbefalte innlegg

Som representant for relativt ferske fluekastere må jeg stille meg undrende til hypotesen om at folk føler avmakt overfor ting de liksom burde kunne. I mitt tilfelle handlet det utelukkende om frustrasjon over å ikke kunne kaste på fisk som omtrent tryglet om en tur i håven, samt nesegrus misunnelse over nabofiskeren som dro inn fisk etter fisk ved å benytte vannkast. Her er det riktignok stort sett muligheter til å få fisk med kast over hodet, men fisker man i stille vann er det en veldig snedig ting å kunne.

Nå er det kanskje annerledes nede på østlandet, hvor Rena stiller store krav til vannkastferdigheter, samt at mange av de mest profilerte fluehuene i landet frekventerer elvebreddene der nede, enn her oppe i barteland, hvor jeg knapt nok ser noen som bruker vannkast(bortsett fra over nevnte fisker som sto ved siden av meg en natt i fjor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Fullt mulig at det ikke er noe problem. Til og med sannsynlig at det ikke er noe problem... Poenget mitt var likevel at man ikke MÅ kunne alt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...