Gå til innhold

Kvalitet på produkter i butikker


stikka

Anbefalte innlegg

Er ny på forumet men gammel ved fiskevann.  Synes det er riktig hyggelig å lese de innleggene som er på denne siden. Min sak: Man opplever innimellom dårlig kvalitet på produkter man handler.

Var innom en av de virkelig store kjedene og handlet noen ferdige taperte fortommer før jeg skulle på en lengere fisketur for et par uker siden.  Det var fint, fikk det jeg skulle ha til god pris, men da jeg begynte å fiske oppdaget jeg at fortommene var veldig sprø og røk for et godt ord.  Mistet fisk og fluer og var ganske rask til å kassere disse (legge i sekken) og fant frem en halvgammel Rio fortom fra fluevesten og livet var greit igjen.  Sendte mail til firmaet da jeg kom hjem igjen og bad om utvidet kvalitetsikring. men har selvfølgelig ikke hørt noe.  Spørsmål til dette forumet..  Skal man ikke kunne kreve at butikkene leverer nye og riktig oppbevarte produkter?  Skal man kunne henge ut de butikkene som ikke bryr seg om dette?  Jeg vet ikke riktig hva som er riktig her.  Min erfaring for denne kjeden er ihvertfall etter dette at de selger gammel dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, innlegget ditt er bra det.  :)

Men vi navngir ikke syndere åpenlyst her inne.

Når det kommer til fortomsmateriale så splr jeg alltid om hvor lenge det har stått i hylla. Det burde vært unødvendig, men man kan ikke forvente, spesielt hos store kjeder, at de som er satt til å selge fiskeutstyr har like god peil på fluefiske utstyr som det vi som er fluefiskere har. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller til at det er dårligere kvalitet på produktene som lages nå for tiden. Med denne påstanden viser jeg til innlegg i en annen tråd her på forumet med at jeg har noe sene som satt på en pilkestikke jeg "arvet" fra min sønn da han emigrerte til Australia for 14 år siden. Den er nå minst 36 år gammel. Dimensjon ca. 0.20 vil jeg tro. Og den er fortsatt sterkere enn sene som er kjøpt for to år siden. Også den røde ABU-sena som ble spolt på for ørten år siden har også holdt seg bra, men den er av grovere dimensjon. Skal jammen ta meg en tur til Gero i morgen og få min påstand bekreftet.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt selgere fra flere norske fiskebutikker syte over kundeflunkt til utenlandske nettbutikker fordi de ikke kan konkurrere på pris. Jeg handler mye fra utlandet fordi jeg får topp service, bra info og har aldri blitt solgt feilvarer. I tillegg er det billigere. Jeg anser gammel fortom for å være feilvare. Jeg har også blitt anbefalt ferdigtapert fortom, vadebukser og annet som har vært fryktelig dårlig! I Norge har jeg rett og slett følt meg lurt manger ganger. På toppen av det hele så svares det ikke på (hyggelig formulerte) reklamasjons-spørsmål pr epost. Det frister ikke å støtte lokale butikker når andre yter mer. Jeg snakker ikke g-sport, xxl osv., men mer spesialierte butikker. Jeg gidder ikke bruke tid på irettesettelser av enkeltbutikker her inne, selv om det trolig hadde ført frem. Jeg handler bare andre steder.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...