Gå til innhold

Novemberfiske


Heincken

Anbefalte innlegg

eftang1-17-11-13.jpg?w=800&h=600

Mens det blåse «småjævler» i nord, var det meldt om 10 varmegrader og sol fra skyfri himmel her i sør. Lite vind meldte dem også og det var bleike på vannfilmen tidlig på morgenkvisten denne søndagen da jeg egentlig skulle vært et helt annet sted. Jeg hadde fått et tips fra Morten om en plass lengere inne i fjorden jeg over hode ikke var klar over. Der startet dagen ca halv åtte. Det første jeg ser er fisk som hopper og får følelsen av at dette blir sikkert en kanon fiskedag. Takk for tipset Morten :)

eftang4-17-11-13.jpg?w=800&h=600

Turen gikk videre utover, ytterst i fjor´n, for å komme seg ut til havgapet og la omgivelsene rehabilitere sinnet, noe som er helt fantastisk. Her fikk jeg med meg en deilig og fin soloppgang av de få. Godt å være oppe på morgenen mens mange andre sliter med skallebank og muligens Aquavit-ånde eller en tidlig start på julebordsesongen, der man ennå fordøyer ribben fra i går! Tom og jeg hadde blitt enige om å reise ut på morrafiske og slik ble det. Vinden la seg godt rundt 10-tiden og solen varmet ennå bedre der vi endte opp med «som vanlig» et pølsebål til en tidlig lunsj. Er vel ikke blitt én fisketur ennå uten at Tom har insistert på at det skal grilles pølser.Næringsvett har han :)

eftang6-17-11-13.jpg?w=800&h=600

Jeg så flere fine sjøørret som hoppet klar av vannet og vi hadde flere fisker etter fluene, men det eneste som vi fikk til å ta her ute, ytterst i havgapet, var sei. Sei er sikkert greit å få det, men da må det være større enn de vi fikk. Etter flere timers fiske og noen gode øyeblikk, var det retur og oppsummeringen ble ikke den helt store historien, men tur ble det vertfall.

eftang3-17-11-13.jpg?w=800&h=600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...