Gå til innhold

Island i februar...


benedictius

Anbefalte innlegg

Har gleden av å reise til Island første uka i februar og gjøre en praksis ifm studiene mine. Skal bo der i 5 uker. Skal til Akureyri.

 

Noen tips på fluebindesjapper, eller andre ting jeg bør få med meg..??

Skal selvfølgelig få rekket myvatnområdet som ikke er altfor langt unna, men tips om andre steder mottas med takk!

 

Jeg kommer til å være mobil med telemarkski... Får forhåpentligvis lånt en bil av bekjente etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva som finnes av fiskesjapper i Akureyri, men jeg tror ikke det er særlig mange. Mener det lå en fiskebutikk på nordsiden av torvet, men er usikker på om den lå der sist sommer. Tror kanskje den er nedlagt nå. Det ligger en fin en i Reykjavik, tror den heter Veidihornid eller iallefall noe i nærheten. Den ligger ikke langt fra torget i Reykjavik, og har det meste av utstyr, Simms, Sage og endel bindeutstyr.

 

Det du bør sjekke når du er i Akureyri er selvsagt Myvatn og Dimmu Borgir. Like ved DB, ligger Hverfell som også er verdt en tur. På veien dit kjører du forbi Godafoss, som jeg jeg mener er en av Islands fire mest berømte fosser. Kjører du videre til Reykjahlid er du ikke langt fra Nordre Islands egen blue lagoon, som absolutt er verdt en dukkert. Videre over toppen derfra kommer du til et felt med endel vulkansk aktivitet, som også ligger på veien til Krafla som er et geotermisk kraftverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...