Gå til innhold

Når vi likeså avslutter året å snakke om generell sport - Vem er best!


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Går for en topp motocrossfører. Er en grunn til at O.Tufte tok opp roing som tilleggstrening for å kunne holde følge ute på banen.

Kjus og Aamodt var med i en alpingenerasjon som trente motocross for å få opp den generelle formen.

Etter som jeg kan huske er det ikke særlig populært fra ledelsen lenger, p.g.a. sjansene for skader.

Jeg finner ikke testen nå, men det ble utført et omfattende forsøk for noen år siden hvor motocross kom ut som den "hardeste" sporten.

hmmmm..en 45 år gammel finn christian jagge slo ailo gaup i mesterenes mester for to år siden, elleve år etter han ga seg som idrettsutøver.

jeg setter penga på alpinistene.

*Kremt* Ailo "mangler" begge knærne og kom vel på tredje(?). Forøvrig sluttet han med ren motocross for maaaange år siden, og gikk over til FMX, som er trikshopping med motorsykkel...

Lite "skryteinnspill": Bruttern stilte småskadet på opptaksprøvene til Toppidrettsgymnaset. Han var veldig nær å sette rekord i en hard løype på flere km. Som cross-sjafør slo han visstnok tiden til haugevis av langrennsløpere og løpere.

Opptaksresultatene til crossførerne der skal fortsatt ligge helt i toppen, etter det jeg skjønner.

med andre ord, crossførerene er ikke best, altså.

Har du litt leseproblemer?

litt leseproblemer? eh, nei..jeg leste at broren din nesten satte en rekord en gang og i følge deg viser opptaksprøver på ntg at crossførere ligger i toppen og ikke på topp. altså, ikke best.

Touché. Men det var nå bare et eksempel da.

Personlig har jeg vært aktiv innen alpint, friidrett, kickboksing, fotball(elendig!), etc.

Men den aller mest slitsomme sporten jeg har vært borti er motocross.

Det eneste som kommer i nærheten av dette er kickboksing/boksing.

Boksing ga jeg meg kjapt med, i og med at jeg følte at punchdrunk-syndromet nærmet seg faretruende etter bare noen få treninger og sparringer med durkdrevne voksne boksere.

Kickboksinga var faktisk en bedre greie. Dette var den "gammaldagse" versjonen, med regelen om kun slag/spark over beltestedet, og nyyydelige lange bukser.

Det var ekstremt slitsomt, vondt, og enormt god trening, men uten de konstante smellene til hodet.

God trening for crossen.

Og, helt ærlig, så gidder jeg ikke "krangle" mer for å prøve å forklare at "min" sport muligens er den hardeste.

Vel, OK, dere som kjenner min tendens til å skrive og skrive og skrive, vet at jeg sliter med å gi meg. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, helt ærlig, så gidder jeg ikke "krangle" mer for å prøve å forklare at "min" sport muligens er den hardeste.

Vel, OK, dere som kjenner min tendens til å skrive og skrive og skrive, vet at jeg sliter med å gi meg. ;D

<<l

skulle bare erte litt. leken er god, da gir vi oss ;)  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, helt ærlig, så gidder jeg ikke "krangle" mer for å prøve å forklare at "min" sport muligens er den hardeste.

Vel, OK, dere som kjenner min tendens til å skrive og skrive og skrive, vet at jeg sliter med å gi meg. ;D

<<l

skulle bare erte litt. leken er god, da gir vi oss ;)  <<l

Pøh! Du ble redd da jeg nevnte mine erfaringer innen kampsport, du!  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, helt ærlig, så gidder jeg ikke "krangle" mer for å prøve å forklare at "min" sport muligens er den hardeste.

Vel, OK, dere som kjenner min tendens til å skrive og skrive og skrive, vet at jeg sliter med å gi meg. ;D

<<l

skulle bare erte litt. leken er god, da gir vi oss ;)  <<l

Pøh! Du ble redd da jeg nevnte mine erfaringer innen kampsport, du!  ;D ;D ;D

du leser meg som en bok ;D

("kødd aldri med noen som har hatt/eller er i besittelse av svart-med-røde-striper kickboxer-bukser.." -gammelt jungelord her i drammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...