Gå til innhold

griffiths 14/0


Stein Skjerve

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt den noe sist vinter. En grei tråd, men opplever ikke at den skiller seg noe ut fra andre tynne tråder. Hadde hørt den skulle være svært sterk i forhold til tykkelse, men synes ikke den er sterkere enn andre merker jeg bruker. Holder en knapp på Bennechi når jeg trenger den type tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jedicaster

Griffith's 14/0 er en rigtig fin tråd til små fluer - den er mærkbart tyndere end Benecchi 12/0.

For en 14/0 synes jeg den er ganske stærk, men til så små fluer har man heller ikke brug for meget styrke.

Jeg bruger den til de fleste tørfluer og nymfer fra str. 14 og mindre.

 

Men såvidt jeg er orienteret er Gordon Griffith's lukket og sælger ikke længere fluebindingsmaterialer.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir litt flisespikkeri, men jeg måtte sjekke om jeg husket så feil. La en Bennechi 12/0 og en Griffith's 14/0 ved siden av hverandre (tok bilde også, men det får være grenser?). Og at Griffith's er tynner kan da ikke stemme? De virker temmelig like eller Bennechi litt tynnere. Prøvde å legge 5 lag på en krok og da bygde Bennechi mindre. Ikke for å kverulere, men jeg ble nysgjerrig på om jeg kunne ha tatt så feil da jeg vurderete de to trådene for et drøyt år siden. Likevel bruk den tråden du trives best med, de er bra begge to (og det er mange andre bra muligheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...