Gå til innhold

Canon 600D - Godt kjøp?


arnetob

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å kjøpe mitt første speilrefleks, og da spesielt 650/700d pga touch-skjermen med de ekstra funksjonene. Men har nå fått tilbud på å kjøpe 600d + ef-s 18-55mm f/3.5-5.6 III + ef 75-300mm f/4-5.6 III for 3000kr. Det er strøkent, brukt i 2mnd med original kvittering. Godt kjøp til denne prisen ja?

Skal brukes til alt fra vanlig fotografering til naturfoto og fiskefilmer. Trenger et greit og billig stativ til filmingen. Så må jeg nok ha en lyssterk vidvinkel til snowboardkjøring om kvelden osv. Blir mitt første speilrefleks, men regner med jeg lærer meg iso, lukkertid osv ganske fort. Skal jo være et bra kamera for nybegynnere, samtidig som det kan være med en stund når man blir dreven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon er gull <<l

Kjenner en som har modellen under ditt, det er et knall kamera

550D? Holdt på å kjøpe det, men bruktprisen var ganske lik, så tenkte det var greit med flip-out skjermen :)

Har lyst på vidvinkel nå, tror jeg skal gå for sigma 10-20mm. Samyang 8mm så også digg ut, men er fisheye og uten autofokus. Regner med sigmaen er fin nok til allround bilder, landskap, og bra til filming også siden man uansett stiller fokus manuelt da?

edit: Tips til mic og stativ hadde vært bra! Skal også brukes til å lage fiskefilmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mic som funker er vel  Røde   og stativ kjøper du så dyrt du har råd til ;)

men ikke la det gå uttover fiskehobbyen .

Hehe, nei blir nok bare å supplere :D Blirr digg å starte sesongen med hardy zenith 9' #4, Nautilus FWX #5-6, SA GPX sharkskin #4, samt nytt fotoutstyr for å dokumentere de utallige kilosfiskene man skal få :DD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon er gull <<l

Kjenner en som har modellen under ditt, det er et knall kamera

550D? Holdt på å kjøpe det, men bruktprisen var ganske lik, så tenkte det var greit med flip-out skjermen :)

Har lyst på vidvinkel nå, tror jeg skal gå for sigma 10-20mm. Samyang 8mm så også digg ut, men er fisheye og uten autofokus. Regner med sigmaen er fin nok til allround bilder, landskap, og bra til filming også siden man uansett stiller fokus manuelt da?

edit: Tips til mic og stativ hadde vært bra! Skal også brukes til å lage fiskefilmer :)

Blir veldig veldig bra det der!  <<l Ang Samyang'en... du trenger ikke AF på disse - fantastisk gode og morsomme objektiver forresten  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canon er gull <<l

Kjenner en som har modellen under ditt, det er et knall kamera

550D? Holdt på å kjøpe det, men bruktprisen var ganske lik, så tenkte det var greit med flip-out skjermen :)

Har lyst på vidvinkel nå, tror jeg skal gå for sigma 10-20mm. Samyang 8mm så også digg ut, men er fisheye og uten autofokus. Regner med sigmaen er fin nok til allround bilder, landskap, og bra til filming også siden man uansett stiller fokus manuelt da?

edit: Tips til mic og stativ hadde vært bra! Skal også brukes til å lage fiskefilmer :)

Blir veldig veldig bra det der!  <<l Ang Samyang'en... du trenger ikke AF på disse - fantastisk gode og morsomme objektiver forresten  8)

Den ble solgt desverre...Tror jeg går for sigmaen, bra vidvinkel og greit å ha autofokus nå i starten iallefall! Så får jeg kjøre på med noe fisheye senere :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sigmaen er helt gull også og et bedre førstevalg en fisheyen! Har hatt Sigmaen og angrer på at jeg solgte den :-\ Du kommer til å ha mye glede av den, mye mer en landskap dette virker til. Har super kant-til-kant skarphet også!

Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sigmaen er helt gull også og et bedre førstevalg en fisheyen! Har hatt Sigmaen og angrer på at jeg solgte den :-\ Du kommer til å ha mye glede av den, mye mer en landskap dette virker til. Har super kant-til-kant skarphet også!

Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk

Har hatt kameraet i et par dager nå og begynner å lære meg det meste:) Blir nok å kjøpe sigmaen ja. Den har ikke IS, men regner med det ikke betyr så mye på 10-20mm lengden. Værre med de to linsene jeg har, ikke IS på noen av dem :D Men blir nok å bytte dem ut senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...