Gå til innhold

Hvilken Circa? 3, 4 eller 589..


Mannen i gata

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en Sage Circa. Bruksområdet blir hovedsakelig tørrfluefiske på stille vann på lavfjellet, dvs 400-600 meters høyde. Mulig jeg skal innom en og annen elv også, men jeg har både 490 XP og RPL+ hvis det skulle blåse opp eller være mye vann.

 

Først tenkte jeg på en 389. Men jeg er ute etter en stang det går an å bruke i litt vind også og med denne aksjonen så kan 389 kanskje bli litt spedt. Prøvde 589 på messa og likte stanga. Min første tanke var Hvorfor har de ikke gjort dette før?

 

Men å kjøpe en 589 til generelt ørretfiske syns jeg kanskje blir litt overkill, med tanke på at jeg har mye andre stenger også for rufsete forhold. Har egentlig landa på 489, men hadde vært moro å høre hva folket mente.

 

Jeg vet at det finnes andre tråder om Circa, men dra opp en gammel tråd med nytt spørsmål er sjelden vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for 5# om det er Circa du vil ha.

Den er etter min mening riktig klassifisert, og det er masse feel og liv i den stanga selv på liten fisk. 

Og da takler den liten bris også.

 

Selv ville jeg valgt G2, men det er smak & behag  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dilemma har jeg hatt. Med tanke på at jeg har flere gode #4 og #5 stenger, trengte jeg ikke en #3 med masse punsj.

Solgte derfor SP 390, som aldri ble brukt, og kjøpte en Circa...  Men, en Circa dedikert til myggfiske inne på skogsvanna, og til bekker, åer og småelver. Derfor falt valget, på en 379 :-)

Testet denne, og falt for den umiddelbart.

Jeg hadde i mange år, en Loomis IMX i samme lengde, men i klasse 2. Og brukte denne stanga uforskammet mye mer enn jeg hadde tenkt, som følge av at den har en hendig lengde.

Derfor, lekte jeg litt med tanken på en stang i denne lengden igjen. Som sagt, testet, likte og kjøpte...

Det vil si, den hentes førstkommende tirsdag. :-)

Jeg har kjent på Circa ved flere anledninger, men egentlig, ikke fått noen god følelse. Men med line, sjarmerte denne stanga meg voldsomt i forhold til tiltenkt bruk. Og den hadde mye mer enn jeg trodde. Gleder meg, til å forske mer på denne. Skal nok ganske umiddelbart i bruk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 379 LL en gang, men den ble solgt. Var ei god stang og jeg har tenkt på muligheten for 379 også, men ville ikke dra det inn her hvis ikke noen andre gjorde det. :)

 

Eneste er at jeg liker litt lengre stenger, syns de er morsommere enn de rundt 8 fot. Av en eller annen grunn.. Selv om 7`9n har sine fordeler på 10-15 meterskastene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...