Gå til innhold

ørretfiske i Verdal


sverre1983

Anbefalte innlegg

Helt nord i Leksdalsvatnet, der elva Figga starter, er det greit å fiske. Har fått noen på 4hg, men har hørt det er større fisk der også. Du må ha fiskekort for å fiske der og de er ganske ofte å kontrollerer. Der er også verdt å forsøke i selve Figga, men der er jeg ikke særlig kjent.

 

Ellers så er det egentlig dårlig med fiskevann i særheten av sentrum, og er ikke så kjent med fisket oppover i dalen.

 

Ogndal på Steinkjer er mye bedre, og har gratis fiske, men blir fort 1 time å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken i Leksdalsvatnet er full av mark, så ikke noe særlig å ta på land for matfisk. 
Figga er ei fin elv og lett å vade over enkelte plasser. Noen fine fisk nedover sikkert, jeg fikk bare smått. Danica i elva og vulgata som flyter ned fra Leksdalsvannet.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Verdal en tur i helgen på besøk og skal ta med meg stangen. er det noen som vet av noen fiskeplasser som er verd å prøve ut med fluestanga?

figga er en fin plass ja, trenger ikke fiskekort. som jeg har hørt er det bare å spørre grunneier om å få lov til å fiske der, mark i fisken? det har ikke jeg sett noe av, og fisker mye der. ellers så har du inna, oppi dalen. var en som tok ørret på 2kg der ifjord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...