Gå til innhold

Lee Wulff fly lines


Olof Lilja

Anbefalte innlegg

Det er alle svært gode liner :) Men vær oppmerksom på at de har flere saltvannsliner som er beregnet for tropisk fiske. De funker ikke her hjemme.

Jeg bruker denne mye: http://royalwulff.com/products/saltwater-tt-intermediate-fly-line/

 

Av synkelinene er denne fin: http://royalwulff.com/products/triangle-taper-saltwater-sinking-fly-line/

 

Men også Predator lina som er en sinktip med glassklar klump er fin til en del sjøfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej. Har inte testat dom. Men borde få en i brevlådan idag eller imorgon.

Jag köpte en WF4F. Det är seriöst tung klump på dom. Jag köpte 4an till min Radian 5a. 

Och är fortfarande lite rädd att den kan vara i överkant tung. 12,6gram klump i WF4.

Men väldigt spännande lina till sitt bruk.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nej. Har inte testat dom. Men borde få en i brevlådan idag eller imorgon.

Jag köpte en WF4F. Det är seriöst tung klump på dom. Jag köpte 4an till min Radian 5a. 

Och är fortfarande lite rädd att den kan vara i överkant tung. 12,6gram klump i WF4.

Men väldigt spännande lina till sitt bruk.

 

du får si ifra hvordan den oppfører seg på radian din, så kan jeg kanskje vurdere en slik til min radian :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skall jag. Borde vara fin till korta underhandskast. Är två saker jag är lite bekymmrad för. 

Först vikten. Nästa är om man klarar att presentera skapligt fint med den. Men det får jag ju svar på snart. :)

Blir vel dock inget seriöst fiske med den på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har jag testat Ambush linan lite. Måste säga att det är en extremt speciell lina. Testat WF4F på mitt Radian 905 och visst fungerar den så som den är tänkt. Man kastar väldigt långt med bara klumpen ute (underhandskast). Men den är tung. Fungerar helt fint på Radian 906 med. Och klumpen är väldigt tjock och inte minst väldigt styv. Kan vara en kul lina att ha till väldigt speciella omständigheter men  det kommer nog gå länge mellan gångerna Ambush blir använd.

 

Ps. Den linan med förhållandevis kort klump utan att vara så extrem som Ambush är och som jag helt klart gillar bäst är SA SBT. 

Endret av Lilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...