Gå til innhold

Har jeg krav på ny?


Dverak

Anbefalte innlegg

Heheheh var ute i dag/kveld å kastet litt, etter noen timers fiske hadde vi fått nokk. Det var da det skjedde, jeg skulle ta stang delene fra hverandre, kald og litt våt på hendene,får den nederste delen greit av, prøver meg på den neste men den sitter hardt fast. Tar i litt ekstra pluttselig sklir venstre hånd ut mot ytterste del å knekker de to første stang ringene(på ytterste del). Hhehehe ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ irriterende.

Dette var en Loop greyline, #6.

Ringene knakk tverrt av, ikke no skade i fesste på ringene!!!

Har noen no tanker kansje svar på om jeg har krav på en ny del???????

FAEN stanga kåstett jo skjorta!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ingar. Dersom stangemnet er uskadet, så er det ikke noe

problematisk å sette på nye ringer. Du må bare vær litt forsiktig og

tolmodig når du tar vekk den gamle lakken og surringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop har vel 1 års "no question asked" garanti. Innebærer vel at du kan få ny stangdel /reaparasjon hvis stanga er under ett år gammel.

 

Uansett ingen katastrofe med et par ringer borte. Flugfiske i Norden har en omfattende artikkel om restaurering av stenger som kan være nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min greyline at den satt som elgen i hann og hunnholken, men etter at jeg smørte på litt voks går det greit som bare det.

Ellers, sitter de dønn fast, ha med deg ett par gummihansker, det gir solid grep.

Siden skaden din er skjedd ville jeg sett på datoen den ble kjøpt, som sagt 1 års garanti noe questions asked men du må betale likevel, tror det er ca. 500 kroner eller så.

Ta kontakt direkte med Sverige, der er alltid generøse og sender deg nok ny del uansett.

Ellers du kan jo påstå at det er en ren fabrikasjonsfeil at delene sitter fast som nøkken og at man da BØR ha på stangringer som tåler en støyt 8) Spesielt om du skal reklamere i Norge hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nei ble ikke no fisk, var samma stedet i dag ble ikke no. Men noen bekjennte 100 meter lenger borte, på isen fikk 9 stk(FAEN) fra 800-ca 2kg hehehehe.

Men takk for alle svar, Har no kontakter innen loop så skal nokk gå. Men Greit å bli litt betrygget på at jeg har en sjanse. Flax for meg at det følger med to topper... :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...