Gå til innhold

Priser


moby

Anbefalte innlegg

Helt klart. Helt enkelt mister de jo fort 15-20% rett av bunnlinjen med slike svingninger. For noen aktører kan et årsresultat forsvinne.

 

Er jo ikke mer en en håndfull litt større aktører. Og ikke alle tjener penger, så det vil merkes for enkelte. Noen av de større kan vel tenkes å ha kjøpt valuta eller sikret seg mot større svinginger, men ikke alle.

 

Samtidig, så veit jeg iallefall noen importører mener å oppleve at sportsbransjen øker når nordmenn sparer. Luksusgaver, reiser etc går først. Da tar man heller en tur ekstra på hytta, går en tur i fjellet og tar med fiskestanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert. Fiskeutstyr er en snever bransje med forholdsvis lav omsetning og marginer. Og vi vil se resultatet av svekket krone uansett (import)bransje. Mange aktører i bransjen har levert forholdsvis svakt i 2013 og prisene må stige når kronen er svekket. SkittFiske i særklasse, men også f.eks Gero, driver butikken godt. Men også her vil vi nok se tilsvarende prisstigning, naturlig nok.

 

Forhåpentligvis kan dette resultere i mindre import av privatkunder og at de i større grad handler i norske butikker. I hvert fall på kort sikt, mens på lang sikt vil vel forskjellene jevnes ut igjen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer meg at flere forhandlere av jakt/friluftsutstyr begynner å sette opp prisene nå, spesielt de som importerer fra statene. Fra laveste til høyeste verdi i år er differansen nesten 30%. Ut i fra "forventingen" på rundt 6,15 og dagens verdi på +/- 7,40, kan vi nok se en prisstigning på rundt 20%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir säkert högre priser men måste säga att jag är imponerad av prisbilden på till exempel US produserade spön i Norge.

Ett Scott Radian 5999,- NOK - $795,- (6100,- NOK) i staterna. Sage Method 6599,- NOK - $825,- (6340,- NOK). Tidigare var det ju ofta stora skillnader. Och NOK priserna är ju ink 25% mva. Väldigt trevlig!

Endret av Lilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men nå er nok ikke disse norske prisene justert for en svekket krone. Når f.eks SkittFiske som selges Radian til 5999,- skal fylle på varelageret, vil vi nok se en annen pris. Hvis vi regner ut i fra dollaren fram til oktober er prisen ca 6,15 x $795 = 4900 NOK. 

 

Jeg tipper vi vil se en snarlig justering av prisene hos norske nettbutikker også, så det kan lønne seg å handle raskt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men nå er nok ikke disse norske prisene justert for en svekket krone. Når f.eks SkittFiske som selges Radian til 5999,- skal fylle på varelageret, vil vi nok se en annen pris. Hvis vi regner ut i fra dollaren fram til oktober er prisen ca 6,15 x $795 = 4900 NOK. 

 

Jeg tipper vi vil se en snarlig justering av prisene hos norske nettbutikker også, så det kan lønne seg å handle raskt  :)

 

Helt enig! Vet man att det är något man oavsätt skall ha är det garanterat smart att köpa nu! :)

Endret av Lilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...