Gå til innhold

Loop Opti Creek 2Wt Eller Evotec 85 3Wt


Ondrej

Anbefalte innlegg

Dette kan være vanskelig å svare siden jeg vet ikke hvor mange har testet akkurat mitt utstyr... Men situasjon er:

Før et år siden kjøpte jeg på nfisk Lysaker en Redington Classic Trout 2wt, 7,6" stang som jeg elsker. Jeg testet den ute med 2 og 3 wt snøre og som en fersking kastet mye lettere med 3wt. Men jeg fisket mye med den og på slutt tenkte at stang var kanskje noe overloaded når jeg prøvde for litt ekstra distanse. Jeg vil kjøpe nytt snøre nå og lurer på hvis jeg skulle igjen gå en klasse opp (Evotec 85 3wt) eller velge matching Opti Creek 2wt?

Setter pris på alle anbefalinger. Takk :)

Endret av Ondrej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bruke den enten i marka på vanlig 200-700 gram fisk, når det holder å kaste langs myrkanten. Der har jeg god plass bak og ofte ønsker jeg kunne kaste bare litt lengre. Ellers bruker jeg den på lite elver hvor det trenges ikke lengre kast (som Lya på profil bilde) og også på større elv som Randselva hvor 95% av fisk jeg får på tørt er små eller ihvertfall under halv kilo og det er ikke mye gøy på femmeren min.

Evotec 100 bruker jeg forresten i klasse 5 og er meget fornøyd, jeg bare ikke viste hvis det passer til den lette stanga også.

Endret av Ondrej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste utgavene jeg har kjøpt av Evotec-linene er veldig lette. Evotec 85 WF 3 har en klumpvekt på 6,5 gram (oppgitt 8 gram) så det kan nok passe stanga bra. Opti Creek (klumpvekt WF2=6 gram, WF3=8 gram) i klasse 3 blir nok litt tungt vil jeg tro. Ønsker du å kaste langt og har god plass bak deg er nok Evotec 85 et bedre valg enn Opti Creek som har ekstremt kort klump. Men jeg ville nok også vurdert litt lengre klump enn begge disse linene. Selv bruker jeg SA Supra WF3 til min 2'er-stang og det fungerer utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...