Gå til innhold

Ny Snelle Fra Hardy


Viktor Storelv

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom over denne snella:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Hardy/Lightweight-Reels/Hardy-Classic-Reel-Featherweight-5--157020-p0000141432

Og den ser jo nydelig ut!! Mn klarer ikke å finne ut om det er noe brems på den.. Ser ingen plasser den kan justeres eller noe som helst.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen snelle, men den bremsinga ble jeg skeptisk til... Er det med god grunn?

Nei. Folk har fisket med sånne sneller i flere hundre år og det går bra. Sett fingeren inn mot spolen på innsiden og du bremser perfekt.

Eneste gangen du virkelig trenger brems på en #5 er når du skal lande diger fisk alene.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på kanten av spolen der. Ikke noe stress på en sånn spole som er massiv.

Hvor mange fisk har du fått der du har trengt brems egentlig ?

Godt spm haha!;) da blir det en slik snelle da!:) kan bytte litt mellom den og danielsson dry fly !:) men den snella jeg linket til, den går fint til #5-snøre med litt backing?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tenkt meg en f3w ja, men da til 7er stanga jeg skal kjøpe:)

Syns den hardysnella var griselekker!:) den bremsen på dry fly funker greit til sitt bruk, men planen er å palme den.

Syns forresten at str-inndeøingen til danielsson er litt snodig... 4-7?? Blir for stor til en 4er, og kanskje litt liten til en 7er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...