Gå til innhold

Sa Vpt


Olof Lilja

Anbefalte innlegg

Någon som har erfarenhet med linan? Har SA SBT till korthålls fiske men önskar en fin lina med lite längre klump till min Radian 854 till större vatten. Lite bekymrad för att VPT kan vara lite för baktung så dom tex Rio Trout Lt. Gillar verkligen SBT så har lite tro på en lina i samma familj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar. Antar att VPT har samma coating som SBT? Inte världens bästa glid men tycker den är helt ok. Experience tycker jag lider av lite av samma problem som Trout Lt. Men låter ju som att VPT har väl lång tun fronttapering då? Hmm. Andra som har erfarenheter med den? Är VPT bara en långklumplina med lång fronttapering? Trodde den hade lite TT tapering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilja. Håper du fortsatt er fornøyd med Hardy snella! Jeg har Radian 865. Til den SA SBT og Trout.

Hadde ZXL 905, RIO LT Trout og GL Experience. Stang og liner er solgt. sbj liker Experience, det gjorde ikke jeg. Likte LT Trout, da jeg gikk i små elver. Til ZXL likte jeg best SA Trout i vann. SA Trout er bra til Radian! LT Trout og Experience solgte jeg før jeg kjøpte Radian.

Hvis jeg skulle kjøpt LB line for å teste ut min Radian ville jeg kjøpt Cortland lina de selger på XXL til kr. 300,00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt VPT på min radian 904. Syntes den har fungert veldig bra. Har også brukt rio gold og sa trout. VPT-lina har jeg i hovedsak brukt på vannkast, og min opplevelse er at VPT har en fordel i forhold til de to andre linene på akkurat det. Coatingen synes jeg er litt trå i forhold til de to andre. Nå ser jeg på Scientific Anglers sin hjemmeside at VPT er blitt oppgradert i forhold til den utgaven jeg har. Kanskje coatingen er blitt bedre også? 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar!

"slunde" hur tycker du VPT är till överhandskast? Föredrar du Gold till det? Skulle gärna haft nya Gold och nya VPT att testa paralellt.

Går ut från att VPT presenterar ännu lite mer delikat än Gold?

 

"hansjr" Hardy rullen är väldigt fin men fick gå vidare till en kompis som hade lite dåligt med pengar till ett hyggligt pris.

Fiskar bara med Danielsson rullar nu. Jag har haft väldigt mycket linor i WF5F. Bla GL Experience, Trout Lt, Zpey compact, Vision Target osv. Men dom har stort sätt gått vidare till andra. Sitter kvar med Rio Perception och ett par andra. I WF4 har jag inte så mycket att testa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok brukt Gold i de fleste overhåndssituasjoner i år. Rett og slett fordi jeg synes denne har sørget for bedre overrulling av fortom. Spesielt dersom jeg fisker med fortyngede nymfer. Dette kan sikkert skyldes mine kasteegenskaper... Kanskje Gold er litt tyngre enn VPT? For jeg synes Gold lader stangen bedre på kortere kast. Jeg har dessverre ikke data på dette så det blir bare spekulasjoner fra min side...Men det føles iallefall slik ut.

Dog synes jeg VPT på Radian kommer til sin rett på litt lengre kast (10-11 meter+) og den presenterer, som du er inne på, mer delikat. 

Jeg har for det meste brukt VPT på en G2 884 og 904, og på de stengene har den i alle fall vært mitt førstevalg i de fleste situasjoner foran SA Trout. Jeg liker veldig godt taperingen på VPT, da jeg syntes den er mer universal enn de to andre jeg har nevt. Men alt til sitt bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...