Gå til innhold

Epoxy som ikke tørker


Gjest Kalle

Anbefalte innlegg

Gjest Kalle

Lakket ringene på ei stang i går og de er fortsatt seige å ta på. Har nok bommet litt på blandingen.

Er det noen knep som kan gjøres for å få det til å tørke, eller må jeg fjerne surinngene å gjøre det en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at både Flexcoat, U-40 og Threadmaster anbefaler å påføre et nytt lag der man er ekstremt nøye med blandingsforholdene, dette vil som regel føre til at herdingen fulføres i det forrige laget også.

Husk å blande minst 3cc av hver, desto mindre blanding, desto større innvirkning vil en dråpe forskjell gjøre.

Den ideelle romtemperaturen er mellom 20 og 25 grader, for lav temperatur kan føre til mye lenger herdingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Da vil jeg påstå at lag 2 med lakk var en suksess.Greide ikke å dy meg så jeg har vært ute å prøvekasta :oops: , high water i klasse 4 kjentes faktisk ganske bra ut på stanga :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis du har brukt flexcoat så har det seg sånn at den ikke alltid herder,kan ikke svare på hvorfor, men brukte den mye før .u-40 er uten tvil den beste lakken.Gulner heller ikke sånn som flex coaten gjør.

Dosering av minste eller meste mål spiller ingen rolle,bare hver nøye på

at du har like mengder med lakk,hvis du lakker mye sånn som jeg gjør

så kan du godt bruke de samme sprøytene til 20 stenger,bare husk og bruke resin sprøyte til resin flaske og hardener til hardener faske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...