Gå til innhold

Stangbygging, tips til surring av tråd?


vim

Anbefalte innlegg

Er det noen som har linker til gode tips om teknikk ved surring av stangtråd? Tenker ikke på mer avansert teknikk enn bruk av 2 farger.

Uten grunnleggende teknikk i orden, virker det utrolig knotete å få til surringer med veldig smale felter i gull, blant hovedfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du f.eks skal legge inn en eller to runder med pyntesurringer eller trimtråd er prinsippet akkurat det samme som for hovedtråden.

 

Prøv deg frem på en blyant eller kulepenn, så skal du se hvor enkelt det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har lest Ingars artikkel og et par andre. Fikke et helt OK resultat på SLTen der jeg brukte litt enklere løsninger, men tenkte mer på surringer a la Sage sin originale type (ca. 1-2 cm hovedfarge, deretter et par m.m. gull, ditto hovedfarge og igjen en smal stripe gull): om man surrer hver farge for seg og avslutter, eller om det er løsningen å dra med seg hovedtråden igjennom hele surringen og legge fargen som har "pause" under surringen til den skal brukes igjen (makes sense?).

2 mm. smale surringer har lett for å gli opp igjen synes jeg. Problemet med å dra med seg tråden under neste surring må vel være (foruten håndtering av tråden) at den underliggende tråden blir synlig om man ikke bruker color preserver. Eller?

Venter på en bokbestilling, men en videosnutt på nettet illustrerer gjerne bedre enn tusen ord - om jeg bare hadde funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...