Gå til innhold

Naturligvis tar vi imot leserinnlegg,sett igang


Knut Adolfsen

Anbefalte innlegg

Dette var svaret jeg fikk fra Akershus Amtstidende på spørsmål om de tok imot leserbrev fra folk utenfor nedslagsfeltet for avisa. Det er dessverre ikke alle aviser som gjør det. Grunnen til spørsmålet var en artikkel ang stadig færre yrkesfiskere på Nesodden og i Drøbak. En tidligere yrkesfisker la skylda for dette på staten, store fiskeselskaper, mye oppdrett og eksport og avisa fulgte opp med å slå fast at han nok hadde rett i det for sjømateksporten hadde økt formidabelt de siste åra. Hva dette eller de andre årsakene han viste til har med yrkesfiske i Indre Oslofjord å gjøre skjønte jeg ikke og da kan det være ok med et leserbrev som sier at yrkes-og fritidsfiskerne kan takke seg selv og ikke hele tiden komme med fantasifulle teorier. Samtidig får man fortalt om alternativet Friluftsfjorden og det å dele godene på flest og ikke færrest mulig. 


Jeg fikk en nesten identisk tilbakemelding fra Jakt &fiske, mens Alt om fiske, som jeg abonnerer på, ikke vil gi noen drahjelp til Friluftsfjorden. Den er de helt imot og det synes i det minste jeg er ganske merkelig. Et blad for sportsfiskere som slår ring rundt yrkes-og fritidsfiskere og helst ser at fiskebestandene i Norges viktigste sportsfiskefjord er lavest mulig. Etter min mening en stokk konservativ holdning.


Friluftsfjorden!


  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som du sier også en stor miljøsak for det å redusere det biologiske mangfoldet i fjorden til et lavmål gir mulighet for fremmede arter TIL å komme inn, eller som vi ser oppblomstring av kråkeboller som mange vil fjerne med hjelp av kalk. OK men da må man samtidig påse at torsken kan komme tilbake noe som naturligvis blir vanskeligere når bunnfaunaen er beitet ned. 

Man tror man er nøytrale bare man ikke sier eller skriver noe om saken. Det er helt feil for da tar man parti for det bestående. Det gjør redaksjonen i Alt om fiske. Jeg er glad for at lokalavisene Tønsbergs blad og Gjengangeren ikke har sensurert mine mange leserinnlegg. Jeg gir meg uansett ikke.

Friluftsfjorden!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...