Gå til innhold

Tykkelse på skyteline


Braastad_XO

Anbefalte innlegg

Gjest Pål Andersen
Hvis du finner ut at du skal bruke coatet skyteline' date=' er 0.31 suverent til #6-7.[/quote']

 

 

Dette er laksetykkelsen.. Litt mer vanlig for denne klassen er 0.28-0.29 " på level/"skytelina"..

 

Gå for den glatte typen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkelsene det refereres til for coatede skyteliner er egentlig 0,028"-0,031" (0,7-0,8 mm), og ikke 0,28 til 0,31 mm vil jeg tro! :)

 

Det er vanskelig å svare uten å ha prøvd skytelinen din med skyteklumpen, men 0,56 mm monoskyteline (som er glattere enn coated skyteline) behøver ikke å være så galt.

 

Jeg ville i hvertfall prøvd det før jeg forkaster det.

 

 

Mvh

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

" betyr tommer ja :) Coatede skyteliner krakkelerer fort uansett (som regel iallefall). Enig i at du bør forsøke med det du har, MEN, vil nok være LITT lett å få knute på levelina og/eller gleppe den under kasting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen
" betyr tommer ja :)

 

Jeg tenkte egentlig mest på at du skrev 0' date='28-0,29", hvilket tilsvarer 0,28x25,4 mm = 7,1 mm !

 

Litt i tykkeste laget for en skyteline spør du meg! :D

 

Direkte "feit" ja hehe

 

 

Mvh

Tom[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig med deg' date='Pål. Må si jeg synes overrullingen blir bedre med 0.31-skyteline enn 0.28 eller mindre. Og for det andre synes jeg 0.28 eller tynnere langt raskere krakkelerer enn 0.31. Men hver sin smak[/quote']

 

Har samme erfaring. Bruker derfor 'laksetykkelse' på enhåndsen. Synes også coatede liner er de mest praktiske fiskelinene. Blir mindre "kål" synes nå jeg. Men jeg har inntrykk av at mange bruker de "moderne" linene. Kanskje jeg er gammel og konservativ... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...