Gå til innhold

Spole for fluesnøre


tegen

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hatt en spole for å sette på synkesnøre slik at jeg kan bytte kjapt, snella mi heter Fenwick Nighthawk.. Noen som vet om dette finnes? Hvordan skifter dere mellom fiske på overflaten og underflaten på tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten to sneller og ei stang, eller to fulle sett. Som regel det første, da jeg synes det er litt kål og fly rundt i skau og kratt med to stenger, og til stadighet måtte sette den ene fra seg. Det blir noe annet hvis man skal bruke flytering, båt eller annen flytefarkost. Da er den alltid nære kropp uansett :)

 

Har du hørt med Fenwick sjøl, forresten? 

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten to sneller og ei stang, eller to fulle sett. Som regel det første, da jeg synes det er litt kål og fly rundt i skau og kratt med to stenger, og til stadighet måtte sette den ene fra seg. Det blir noe annet hvis man skal bruke flytering, båt eller annen flytefarkost. Da er den alltid nære kropp uansett :)

 

Har du hørt med Fenwick sjøl, forresten? 

 

Jeg har prøvd å sjekke på nettet, men jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal søke etter... er så dyrt for en ny snelle, hadde vært fint om man kunne bare snappet på en ny spole inn på snella, men jeg vet ikke om det er vanlig, og mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å sjekke på nettet, men jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal søke etter... er så dyrt for en ny snelle, hadde vært fint om man kunne bare snappet på en ny spole inn på snella, men jeg vet ikke om det er vanlig, og mulig?

Gjorde det sjøl jeg, tegen. Ikke noe treff på hverken ebay/amazon eller andre sider, dessverre. Det beste alternativet jeg kan komme på er å kontakte Fenwick personlig, eller å spare noen kroner, og kline til på detta -

 

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sneller/Fluesneller/Waterworks-Lamson/Lamson-Liquid/Lamson-Liquid-2-3pk-snelle2spoler-Klasse-5-6157354-p0000142567

 

Hakke modellen sjøl, men veit at detta er en bunnsolid og super produsent av sneller. 

 

Eller denna, Dryfly, som fortsatt er en av mine mest praktiske og personlige favoritter. Ps: Nå er prisene dessuten meget gode! 

 

http://danielsson-flyreels.se/flyreels/original/

 

 

Edit: Og, IKKE MINST, lager du en ønskes kjøpt annonse, så kan du kanskje treffe veldig godt.? Har jeg vært på utkikk etter noe, så har salgssiden her inne på ffs alltid vært det første alternativet for min del - med mange seriøse mennesker og et generelt rått utvalg. 

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk ut echo ion snellene, de er billige, men fått god skryt, veier ikke så mye og er billig for ekstra spole. har ikke prøvd de for å ha det sagt, men det blir nok min neste snelle. kommer aldri til å betale over 1000 kr for ei ørret snelle uansett... http://www.keilir.no/produkt/fluesneller/echo-ion-fluesnelle-45

Linken fungerte ikke for meg!:)

Endret av tegen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har en eldre Silstar 3320 kjøpt +/- 1990- som jeg har to spoler til. Det er dessverre ikke storspole,men disse snelletypene har jo eksistert noen år og er i sin enkelhet ganske så robuste. Er kanskje et aber, men er høyresveiv som ikke kan snus. Klikker bare spolen inn på snellehuset. Er dette noe å tenke på så kan du få den for samme pris som den forsendelsen du vil motta i dag eller i morgen. Kan jo også brukes som reservesnelle når du får økonomi til å kjøpe noe som er bedre. Eller du kan gi den videre til en som trenger noe å starte med.

 

Magne Fjellstad.

 

post-1668-0-00864400-1464778043_thumb.jpg

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...