Gå til innhold

Fiske i Rissa?


KristianM

Anbefalte innlegg

I Rissa så har du vel Skauga som er en lakseførende elv, og det er også etter det jeg vet en strøm mellom sjøen hvor det er fine plasser for å fiske laks og sjøørret.

Det er nok flere vann i områdene der også , så mulighetene for bra ørretfiske er nok der også.

 

Ellers så er vel ikke elvene mot Åfjorden så langt unna, og de skal vel være ganske bra lakselver. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve Botn (der strømmen fører inn i) er jo et havfiske eldorado uten like.

Men det er sikkert ikek det du er ute etter, men den er rik på sjø-ørret også. Skauga en lakselv i frammarsj med "billige" kortløsninger.

 

Norelva er også en lakselv som merker oppkjøp av not rettigheter, bra fangst der til nå iår (mellom Rissa og Åfjord). Åfjord med to gode Lakselver, I sørdalen har du to elver der en er meget bra. (Lona og Sørdalselva) Sistnevnte kan vise til bra snittstr, men viktigst - Den er UTROLIG godt egnet til fluefiske. Det er et bra fluefiske miljø i Rissa, snakk med han på sporten i Leira.

 

Når det gjelder ørretvann, er jeg ikke imponert - Bodd her i 1år nå, ikke funnet et bra vann - Og jeg har gått mye. Men flytter du deg litt i retning Åfjord/Bjugn er det mange gode fjellvann. Mange spennede områder, men da må du belage deg på endel gange. Lett ankommelige elver vil jeg anbefale Gjølga og sørdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...