Gå til innhold

Ørretsubstitutt...


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Var ute en timesøkt i går og en i dag for å se etter døgnisklekkinger i ei elv. Ingen døgnfluer å se. Satte på en stankelbein, som er god på denne tida av året for blindfiske, og vadet ut. Tilsammen på disse to timene fikk jeg 11 harr. En var ca 500 g. Resten var mellom 700 og 1100 gram. Greit når ørreten svikta, men det er liksom ikke det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Fikk selv en harr på på 1,1 på mandag. Skal si det er spennende når de head&tailer og kjemper som en ørret. Denne var utrolig sprek!

post-367-13949846705362_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Samme blir det aldri, største forskjellen er vel at harren blir 425245 ganger mer selektiv og vanskligere å få enkelte ganger. Ja vi snakker storharr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Det er mulig Hermansen, men denne var faktisk ikke så værst å få. Det klekket bittesmå døgniser, jeg satte på knøttis klinkhammer og der sattn etter tre flyt tro jeg. Fikk den samme fisken igjen to timer etterpå. På en lite klinkhammer:) Det skjedde aldri med harren i Fjellregionen:) Men fasinerende var det likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Nei du prøvde jo ut å ta den samme ett par ganger hehe. Men jeg var i den elva og tok den pene aura der den microfisken lura meg. Den tok ganske fort, men harren som sto mitt i strømmen fikk jeg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Ørreten sto på samme sted som den harren jeg fikk som vi trudde var en stor fisk :) Og den var jo igrunn ganske vrien selvom den var 4 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...