Gå til innhold

flueline


KristianM

Anbefalte innlegg

Må ha meg ny flueline! Har nettopp kjøpt Loop Distance 75.. Får ikke ut snøret! Og det er helt håpløst i vind.. :evil:

 

Dette skal på en Guideline Alpha klasse 5/6..

Har vurdert Rio. Har dette på 8'er stanga mi eg er meget godt fornøyd med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Dette med å anbefale flueliner til stenger er ikke så enkelt. Hver av oss har forskjellige kasteteknikker, forskjellige måter og rense/smøre snører, et snøre som matcher en stang er ikke gitt at passer på en annen osv.

 

Mitt forslag er at du tar med deg stanga og får testet ut forskjellige snører hos forhandlere.

 

Ser at SA GPX blir nevt her, og det er uten tvil et godt snøre. Bare vær obs på at det er litt overklassifisert, et 5'er snøre er mer et 5,5. Dette opplyser vel SA om også.

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.A GPX

 

 

Hva med SA Air Cel? 300kr billigere.. 700kr for ei flueline var litt hardt syns jeg :shock:

 

 

Jeg har ikke prøvd Air cel, men har hørt at det er et bra snøre. Gpx har AST coating.Det sies at AST linene ikke trenger å smøres, men det må man med alle liner etterhvert.

 

Les litt om S.A liner her :

 

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/Scientific_Anglers/Home/Products/FloatingFly/

 

 

 

Om GPX:

 

 

http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/Scientific_Anglers/Home/Products/FloatingFly/MasteryFresh/GPX/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S.A GPX

 

 

Hva med SA Air Cel? 300kr billigere.. 700kr for ei flueline var litt hardt syns jeg :shock:

 

 

Jeg har brukt Air Cel denne vinteren på 7-stanga, og er godt fornøyd, Det er vel et snøre som ligner mye på Ultra-4 i egenskaper, dersom jeg ikke husker helt feil. Jeg har brukt GPX mye, på flere stenger, og liker snøret. Spenner stanga litt lettere, pga overklassifiseringen, men jeg har de siste ukene byttet det ut med Loop Distance ( er vel egentlig utgått), fordi stanga jeg bruker mest (Sage SLT) fungerte bedre med et lettere snøre når mye line skulle holdes i lufta.. Men, med spenstig stang gir GPX deg litt ekstra trøkk. Kommer veldig an på stang og teknikk, og ikke minst smak. Jeg skal kjøpe meg en litt mer spenstig "vindstang" nå, og da blir det GPX på snella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...