Gå til innhold

Hvilket snøre til.....


Bodøfiskern

Anbefalte innlegg

Hei Bodøfiskern

 

Vet om mange bra snører, og mange velger forskjellige merker. Av den grunn at alle el noen har forskjellig smak. Men hva skal det brukes til??? Greit å vite. Det finnes et hav av snører til de ulike bruksområder.

 

Med vennlig hilsen Torgeir aka Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Skal du ha flyt snører som er "typiske" kastesnører med blant annet lengre kast som spesialitet anbefaler jeg SA xxd og Rio accelerator. Dette er flyt snører, SA gpx er også et bra snøre til ulike formål(tørt og nymfer etc..)

 

Skal du ha intermediate, synker litt under er Cortland clear 444 noe som er helt kanon.

 

Med unntak av Rio snøret er de andre ganske så dyre snører. Har selv et Guideline Highwater og det er også et typisk "kastesnøre" som går laaangt.

 

Men det positive er at snørene har lang levetid hvis du behandler dem pent. Rengjør og smører opp etter en periode.

 

 

 

 

Toggi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton
Hei...Jeg skal bruke det til å fiske i ei lita elv med laks og sjø-ørret og brun-ørret... Mens vi er i gang...Noen tips til kastesnøre? :?:

Da trenger du kanskje et snøre som er godt å speye med.Vil anbefale SA Supreme 2 SSD Shooting head flyt, den brukes bla. i konkurranse og er helt fantastisk godt avbalansert, like fint til spey som til overhodekast.Klumpen er på 14.3 meter og den kan utmerket godt tilpasses/klippes i begge ender alt etter ønske.Bruker selv dette snøret både til en og tohånds.

Vekta på klumpene er henholdsvis CA:(#6/7-19g)(#7/8-22g)(#8/9-27g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teton

kan "alltid" lønne seg å kontrollere klumpen(vekt/ lengde) før du kapper.

Jeg og en kompis kjøpte begge en en 9/10'er og så viste det seg at det var en "hybrid" i pakka (10/11 13.7m og 37 gr. :roll:).Det kan være litt vanskelig å reklamere på et kappa smøre :shock:. vi kjøpte fra samme butikk/parti så det er mulig det bare en "engangssak" dette , har i alle fall ikke hørt om andre tilfeller. Samme det ,klumpen er bra den...løp og kjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...