Gå til innhold

burde man rense kastelinen?


Bodøfiskern

Anbefalte innlegg

Ingen grunn til å bruke Zalo, men du kan gjerne skylle lina i lunkent vann. Loon Fly Line Cleaner av typen Scandinavian Formula er så langt det eneste middelet som syntes å funke (det både renser og smører)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Bodøfiskern,

Zalo er tingen, TAKK:D

 

Men du må smøre den etterpå!!!!

Det er viktig.

Og det er sikkert nokon her inne som kan anbefale smøremiddel, men eg bruker tiemco flyline dressing(?) og det funker godt etter mitt hode........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Bruker du Zalo, bruk veeeeldig små mengder. Skyll, tørk nøye. Så ta på smøremiddel, Tiemco`n er meget bra synes jeg. For mye såpe kan slite på snøret, jeg bruker et Guideline High Water og det har den såkalte AST coatingen. Har prøvd først med mye såpe. Fungerte dårlig, men lite og som jeg sa... Da føltes snøret helt som nytt.

 

Lykke til med smøringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Skjønner ikke hva som er problemet med å bruke håndlunkent vann med et mildt oppvaksmiddel, skylle i rent vann, tørke av å sette inn med et smøremiddel etterpå.

Skal dette Loon-mddelet rense og smøre i samme operasjon? Hvor blir det av smusset da? Høres litt sånn Ole Brum ut - ja takk begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Hehe, ikke særlig smart å dra med seg lunket vann rundt omkring nei.

For min del nøyer jeg meg med å gå over de mest brukte snørene to-tre ganger i løpet av sesongen, og da mest for å forlenge levetiden på coatingen. Syns det kan være like viktig at skytesnørene har litt friksjon i stangringene for å ha bedre kontroll over utrullingen på sluten av kastet og fortomstrekken.

Skal kikke litt på det Ole Brum-middelet til Jarle & Bjørnar. De karene der pleier ikke fare med tøys.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...