Gå til innhold

Glomma 22.09.06


Jan Erik Lund

Anbefalte innlegg

Jeg kan også rapportere om godt harrfiske nå. Var i Glomma forrige helg. Det virket som de ikke tok tørt før sola titta fram, når sola var bak skyene tok de nymfer istedefor. Jeg var rundt Koppang området og kan melde om en del høyere gjennomsnitsvekt enn året før. Kan det ha noe med harrfestivalen å gjøre? Mulig jeg tråkker i vepsebolet, for vet det er flere glommaentusiaster som er mot denne festivalen. :? Noen andre som har merket noe forskjell?

 

Ja, harren er en utrolig vakker fisk :) Flotte bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen og Flyman; helt klart artig når gampeharren viser seg. Så ikke noen på denne turen, men forrige tur så jeg et par som jeg ikke fikk til å ta. Så de som sier at harren ikke er selektiv tar feil ;) .

 

Flemming; Enig at høstfisket etter harr når bladene er blitt gule og det er litt ruskevær har sin sjarm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen og Flyman; helt klart artig når gampeharren viser seg. Så ikke noen på denne turen' date=' men forrige tur så jeg et par som jeg ikke fikk til å ta. Så de som sier at harren ikke er selektiv tar feil ;) .

 

Flemming; Enig at høstfisket etter harr når bladene er blitt gule og det er litt ruskevær har sin sjarm :)[/quote']

 

Hei !

 

Enig, storharr er ofte vanskeligere enn stor selektiv ørret. Men det er noe rart med denne harren. Av og til er den skikkelig enkel, selv de store. På et par turer til Nordkalotten så "hentet" vi harr fra 1 - 1,5 kg. Andre ganger er de skikkelig vriene. I år fisket jeg på en gigantisk harr som jeg aldri fikk til å ta flua. Holdt på i 3 timer. Prøvde alt, selv nymfer. De på kiloen rundt denne tok.

 

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...