Gå til innhold

Bomtur etter julerøya !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Etter å ha blitt mer og mer rastløs i takt med mildværet den siste tiden, gjorde jeg alvor av ideen med å prøve røya på flue i dag !

Gradestokken viste 7+ grader, og det var vindstille og fint !

Av en eller annen grunn var jeg uansett ikke særlig optimist med tanke på fangst, og bedre ble det ikke da jeg, etter en strabasiøs tur i skogen, fant favorittvannet mitt dekket av is :shock:

Så var det bare å brøyte seg gjennom skogen igjen fortest mulig, da jeg kom til at jeg nødig vil bli sett med fluestang ved et islagt vann laugh.png' alt=':lol:'>

Trøsten var at jeg visste om et vann i nærheten som både var isfritt og hadde bestand av røye, om enn småvokst !

Det første jeg ser når jeg kommer ned til dette vannet er faktisk røyevak, men de nærmeste var 50-60 meter ute, og selv om S3-stanga mi blir markedsført som "ekstremt langtkastende", var det bare å sette seg ned å vente laugh.png' alt=':lol:'>

Vel, enden på historien er at vakene ikke kom nærmere, men heller avtok, så jeg slo meg til ro med at det var artig å få slengt litt med stanga igjen, og at det faktisk var noe fjærmygg å se !

post-448-13949847062701_thumb.jpg

post-448-13949847063116_thumb.jpg

post-448-13949847063423_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...