Gå til innhold

fluert som er i støtet nå


Morten1991

Anbefalte innlegg

Typisk ørretføde på denne tiden er frittlevende- og husbyggende vårfluelarver, mygglarver, stankelbenlarver, snegler, muslinger, byttefisker og marflo etc...

Vil vel tro at vi snakker om eutrofe lavlandsvann på denne tiden, så imitasjonsvalget bør være enkelt ;-)

Hadde jeg fisket nå ville jeg nok valgt fargesterke wollybuggere o.l !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk ørretføde på denne tiden er frittlevende- og husbyggende vårfluelarver' date=' mygglarver, stankelbenlarver, snegler, muslinger, byttefisker og marflo etc...

Vil vel tro at vi snakker om eutrofe lavlandsvann på denne tiden, så imitasjonsvalget bør være enkelt ;-)

Hadde jeg fisket nå ville jeg nok valgt fargesterke wollybuggere o.l !![/quote']

jeg pratet om sjøfiske etter sjøørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Enig med sixpack her, bind opp el kjøp Runars deceiver. Den er bare helt utrolig bra på sjøørreten. Et eksempel er meg idag. Fikk 10 stykker på denne, bruker chartruse fargen. Hadde en kamerat med, han fikk en. Jeg 10, kan si litt om at denne trigger fisk. Utrolig gøy var det, stedet var en fjord i Telemark. Så denne kan trygt anbefales :D

 

Vil også tro hvite wollybuggere funker bra nå.

 

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse bruker dere på decieveren for tiden?

Er det gjennomgående forskjell i størrelse på fisk fanget med disse kontra andre fluer?

Har selv bundet en haug med decievere med blå/lilla rygg da byttefisker her i nord gjerne har mere blåskjær. Skal surre opp noen versjoner med charteruse overvinge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk nok en god dag med Runars deceiver, dagens var 58 cm sjøørret på 1,5 kilo. Jeg tror det er størrelse 4(chartruse). Utrolig sterk fisk, selv på en 7er stang :D

 

Jeg er totalt bitt av fluefiske etter SØ laugh.png' alt=':lol:'>

 

Da slipper man å bruke opp pengene på masse øl og hodepine hver helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...