Gå til innhold

Intermediate line for saltvann - helårs


vim

Anbefalte innlegg

Tar den i en egen tråd, for ikke å kuppe SØ stang tråden...

Teton, du hevder at SA sitt Striped Bass i korttekst stinker. Prøvde det ved +4 grader og da var det et knallsnøre, men OK.

 

Har du eller andre bud på intermediatesnører (WF 7) til sjøen, som også funker vinterstid? Minnefritt, langtkastende og holdbart - krever ikke mer laugh.png' alt=':lol:'>

 

Og nei - jeg kommer ikke til å gidde mere styr med skyteklumper på en stund :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den i en egen tråd' date=' for ikke å kuppe SØ stang tråden...

Teton, du hevder at SA sitt Striped Bass i korttekst stinker. Prøvde det ved +4 grader og da var det et knallsnøre, men OK.[/quote']

:D..For all del er du fornøyd så bruk da endelig den lina.Liker du ikke klump kan jeg da godt tenke meg at Striped bass faller i smak.Klumpdelen er er kort og brå og lemper ut ut selv de største fluene.Skytelina er tyk,stiv og floker seg ikke og bremser klumpedelen slik at den slår over i tide slik at ikke det hele lander i en haug.Grei line for store fluer og korte avstander.

 

Kan vel legge til at både jeg og kompisen min har fått en del snører fra S.A. som ikke helt har holdt mål, så veldig imponert over kvalitetssikringen deres er jeg vel ikke, så at et tidligere parti av disse linene kan ha vært dårlige, eller at det nå er blit gjort noen forbedring kan jo hende.For jeg vet om flere som har hatt svært dårlig erfaring med den lina der.

Har du eller andre bud på intermediatesnører (WF 7) til sjøen' date=' som også funker vinterstid? Minnefritt, langtkastende og holdbart - krever ikke mer laugh.png' alt=':lol:'>

[/quote']

 

Hva som helst er bedre enn Striped bass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er på sjekkern for dette snøret nå, etter flere tips.

Vil Ghost tip gjøre samme jobben, uten ulempene ved at hele lina synker tro?

Eller er det et annet snøre og/eller med for kort intermediate del til å få samme utbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Liker begge linene, den med klar tupp også. Fordelen med denne er at tuppen synker bra nok og man slipper evt kastekurv. Men liker det klare enda bedre for det. Har inntrykk at det klare holder lenger uten minne. Virker som flytdelen tåler litt mindre "juling"

 

Men, begge er knall  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja, det er jeg også spent på. Bare hørt med mange som har prøvd alt av klare snører sier de sverger til Cortland sitt. Jeg synes jo prisen er rimelig drøy >:(

 

Godt jeg får det billigere, Rio er ikke så verst på pris. Men det klare til Rio har fåt blandet kritikk.(mye pga krakelering og lite holdbar coating)

 

Jeg vet om et par som har kjøpt Clear snøret til Cortland, og de takker meg enda.... ;D

 

En stund siden de kjøpte det nemlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nettop ny snøre fra cortland beregnet til saltvann og langkastende. Navnet er vel CORTLAND 444 SL-XRL WF 7I INTERMEDIATE FLY LINE og som er hvitt. Fikk den idag så har ikke fått testet den enda men har ikke sett den i butikkene her i norge så eg lurer på om det er noe nytt som har kommet? Bestilte denne fra usa.  Noen som vet noe særlig om dette snøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Trenger du en knall line så sier jeg bare en ting. Cortland clear 444sl. Helt rå :)

 

Myk kjerne, skyter bra. Tåler kulde. Jeg har prøvd masse liner til sjøen, denne er mega.

 

Hvordan oppfører snøret seg med tunge fluer da? Klarer det å slå godt over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...