Gå til innhold

Klimaendringer


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

Her i trøndelag har det - til nå - vært en nydelig vinter. Snøen lot vente på seg helt ut januar. Det vil si - det lasset ned en liten halvmeter i oktober som ødela halve høsten, men ikke verre enn at fjærmyggen stakk hodet over yta i løpet av november også.

Jeg har kost meg med dommedagsprofetier på nyhetene med mulige døgnflueklekkinger åtte måneder i året. Bare avbrutt av alt for varmt vann i juli ( fin tid å slappe av med familien, eller dra høyt til fjells). Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg skjønner alvoret i det hele, men en enkel mann fra landet som jeg er, så kan jeg vel kose meg litt med lengre sesong i mellomtiden.

Så kom februar!!¤%""&@

Først kom det enorme mengder snø...mye..mye. Det kom blant annet over 60cm nysnø tre dager på rad. Nå er det vel en del realister på nettet som rynker på nesen og finner ut at det snart må være mange meter snø her. Det er desverre slik at snø har en evne til å synke sammen og vare til langt ut på våren. Derfor ligger det nå "kun" 1,30 meter på plena.

Nå derimot sitter jeg med vond rygg etter all snømåkingen i 30 minusgrader på tredje dagen. Fortsetter dette i morgen skal jeg ut og brenne alt søppel og bestille meg en diger amerikaner. Noe må man kunne bidra med for å få fortgang på disse åtte månedene med fiske og en kort mild fluebindesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hepp! Du får selge bort noen av de brannskadde "kælfiber"-stengene dine fra tidlig 90-tallet å gå til innkjøp av snøfres. Godt for den "skjøre" ryggen din det vettu. Vet dette kommer på et tidspunkt hvor snøen er på full fart rett inn i Raubekken, men på en annen side så vil jeg anta at det må være det perfekte tidspunkt for å få et kupp på en slik innretning nå like etter påske  ;). Bjørn Tore ringt å sa jeg måtte slå på televisjonsapparatet like før 7 i kveld...mystisk hehe..lykke til og smil pent. PS! Så forresten årets første vak i går (12.04) i en råk like ovenfor Fagernes. Vi fiskes, but till then...Ha d på badet! Tore F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...