Gå til innhold

Fortomsmateriale


heggern

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet det er tatt opp og debattert mye før, men spør likevel. Etter å ha blitt overtalt av Jerry på TCO har jeg endt opp med Frog Hair Harvey Leader og tippets til årets sesong. Har fra tidligere dårlig erfaring med Rio Fluorcarbon, men ble fortalt at denne er en blanding og kan ikke sammenligne seg med Frog Hair. Noen som har noen "ferske" erfaringer å dele. (Er jo som nevnt mye gammel info om temaet her på forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pål

 

Har ikke helt oversikt over fraktprisen enda (Har ikke fått mastercardregninga) men med tanke på at jeg handler fra de ca en gang en året, og da handler jeg en del utstyr + at man får 10'% avslag er iallefall jeg veldig fornøyd med bunnlinja på varene jeg har handlet sålangt. Hva man sparer varierer jo mye mellom de ulike produktene da (G3 jakke er det verste eksemplet spør du meg)

 

Ble som du skriver litt på siden det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg rett og slett elsker Frog hair sin vanlige fluorcarbon. Funker som fjell til mitt tørrfluefiske. Bruker vanlige mono taperte fortommer så spleiser jeg på en gylden meter med fluor.

 

Prøvde noe i sommer som het (tror jeg) George Harvey slack leader eller noe sånt. Verste driten jeg har prøvd siden jeg begynte med fluefiske. Bare piss!!

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg rett og slett elsker Frog hair sin vanlige fluorcarbon. Funker som fjell til mitt tørrfluefiske. Bruker vanlige mono taperte fortommer så spleiser jeg på en gylden meter med fluor.

 

Prøvde noe i sommer som het (tror jeg) George Harvey slack leader eller noe sånt. Verste driten jeg har prøvd siden jeg begynte med fluefiske. Bare piss!!

 

MVH

 

Tommy

Hei Tommy du har ikke problemer med at fluor spissen drar ned tørrflua?

 

Har ikke testet mye av materialet men har merka at fortommen noen ganger henger så tungt at den drar med seg flua.

 

Jeg har brukt hele fluor fortommer da, mulig dette ikke gir like stort utslag ved bare å bruke flur spiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei Tommy du har ikke problemer med at fluor spissen drar ned tørrflua?

 

Har ikke testet mye av materialet men har merka at fortommen noen ganger henger så tungt at den drar med seg flua.

 

Jeg har brukt hele fluor fortommer da, mulig dette ikke gir like stort utslag ved bare å bruke flur spiss.

 

Jeg bruker bare hele F.fortommer påskjøtet en knytedel og en spiss, og sliter ikke med at flua blir "tung" av denne grunn. Meget fornøyd med dette materialet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, f.carbonen drar ikke ned flua. Har aldri hatt problemer med det.

 

Men de triste er jo at prisene på Frog Hair i Norge er skammelige!!

 

MVH

 

Tommy

 

Det med prisene kan vel muligens du være med på å gjøre noe med eller? :)

 

Når det er sagt så får man jo tross alt fisket en del på en 25m spole..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke mono taperte fortommer liker dere best?

 

Jeg begynte i fjor med tectan som fortomsmateriale og er veldig fornøyd. Ser at nå kommer den også i fluor, noen som har erfaringer med den?

 

Fisket i sommer med Vision clear creek (tror jeg den het). Tapert fortom på 13 fot, fungerte meget bra for meg.

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...