Gå til innhold

Fiske i Utah?


CourtJester

Anbefalte innlegg

Gutta boyz,

 

Er det noen her med erfaring fra fiske i Utah?  Eg skal til Ogden, Utah, i en uke med jobben, og har hoert mye om god fisking i Utah.

 

Ingen av mine lokal flue-fiskere har noen erfaring fra Utah.

 

Eg har hoert at Ogden Canyon er ok, og Provo eleven rundt Park City er ganske bra.

 

Peace,

 

CourtJester

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Halla på deg!

 

Hva med Green River da? Det skal være en klassiker. Jeg har sett mange fine bilder derifra. Kikker i ei bok nå som heter Drømmefiske. Nå ble jeg f... så fiskesugen.

 

Gjorde et kjappt søk:

 

http://www.utah.com/fish/greenriver.htm

 

Det beste fisket skal i følge en bok jeg har være nedenfor Flaming Gorge demningen.

Ca. 50 km nedenfor den og videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune,

 

Takk for tipset.  Uheldigvis var dette primaert en arbeidstur, men eg fikk lurt meg ut noen timer hver dag.  Traff en hyggelig kis paa en sportsbutikk som tok meg ut paa fisketur den foerste dagen.  Begge to hadde mange napp, og fikk noen fine brun oerretter.

 

Siste dagen fikk eg fisket i Provo elven, som er en "blue ribbon trout stream".  Herlig elv, kjempe utsikt.....ble helt sugen etter Norge med alle de fine fjellene i Utah.

 

Fisket nymph og streamer, og skulle opp aa proeve meg med BWO's, men hadde ikkje nok tid til BWO's.  Maatte skyndte meg tilbake til Salt Lake City for aa rekke flyet.

 

Skulle nok ha fisket "upstream" first, ettersom eg saa masse store fin fisk som tok BWO's i massevis.

 

Fint var det nok.

 

Peace,

 

CourtJester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen av bildene, resten ble nok ikkje saa bra ???

 

Vi faar skylde paa engangskameraet, og ikkje idioten bak kameraet :rolleyes:

 

110493-R1-18-20A_019.jpg

Fjellene gjorde meg "syk"....minnest mye om Norge

 

110493-R1-22-24A_023.jpg

Herlige fjell.......ps.  Beklager, men eg bor i Wisconsin, som er ganske flat.  Bosshaugen er det stoerste fjellet her... :o

 

110493-R1-20-22A_021.jpg

 

Herlig liten fiskeplass....helt alene om morgenen

 

Peace,

 

CourtJester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...