Gå til innhold

Årets første sjøørret!


Fastfisk

Anbefalte innlegg

I helga startet sjøørretsesongen for min sin del med et brak!

Påskeværet hadde tjuvstarta med 15 grader og knallsol, så det var ikke så ille å være på tur!

Seks ørret på to dager er kjekt, men farlig. Risikerer å bli bortskjemt da :)

Den største var 1,5 kilo og sprek som en torpedo med utras og luftige svev over vannflaten...

 

Det eneste såret i gleden var at fluestanga knakk, men det regner jeg med jeg får fikset i løpet av dagen!

I så fall er det ut igjen ved første ledige anledning... Og med denne varmen så begynner insektsklekkinga for fullt også, snart er det tørrfluesesong  ;D

post-366-13949849079997_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga startet sjøørretsesongen for min sin del med et brak!

Påskeværet hadde tjuvstarta med 15 grader og knallsol, så det var ikke så ille å være på tur!

Seks ørret på to dager er kjekt, men farlig. Risikerer å bli bortskjemt da :)

Den største var 1,5 kilo og sprek som en torpedo med utras og luftige svev over vannflaten...

 

Det eneste såret i gleden var at fluestanga knakk, men det regner jeg med jeg får fikset i løpet av dagen!

I så fall er det ut igjen ved første ledige anledning... Og med denne varmen så begynner insektsklekkinga for fullt også, snart er det tørrfluesesong  ;D

 

 

Gratulerer med flotte fisker.

 

Knakk stanga under kjøring av fisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, det var en gøy tur ja :)

Stanga knakk nok ikke under kjøring av fisk nei, må innrømme at jeg klønet når jeg skulle trekke fluesnøret gjennom stangringene før kastingen skulle starte... Så hang snøret fast i ringene, noe som medførte at jeg tok i litt ekstra... og dermed knakk stanga gitt...

Og på grunn av det så måtte jeg gå over til sluk... Men det var gøy å kjøre den største fisken på en 3-15 grams haspelstang også da :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Og på grunn av det så måtte jeg gå over til sluk... Men det var gøy å kjøre den største fisken på en 3-15 grams haspelstang også da :)

 

 

 

 

 

:-X :-X :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det, det er grusomt!

Og det som gjør saken enda verre var at jeg fikk de minste fiskene på flue, mens den på 1,5 gikk på sluken!

Har du sett slikt? Det var nesten så det var litt dårlig gjort...

 

Men nå har jeg fått ny tupp til fluestanga, så da er det bare å denge i veg igjen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hehe..Er det ikke alltid slik at de største tar sluk da? men men......så lenge du LATER som det var på flue så er det jo bra :)

Flotte fisker iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Knakk 6-er stanga mi under kjøring av fisk for et par år siden (nederste hunnholk).

Da jeg fikk bykset fisken, en fire-hektos makrell på land kunne jeg ikke annet enn å le.

Vi er trossalt mannfolk....

Mye blod.... aldri tårer  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker stort sett i distriktene rundt Molde... Har lenge lett etter en god plass for sjøørreten, lurer på om jeg ikke har funnet meg en slik plass nå gitt :)

I følge værmeldingene så blir vel dette den siste finværsdagen vi får her oppe før regnet skal slå til igjen også, så jeg tror nesten jeg må ut en tur i dag gitt!

Og nå er som sagt fluestanga fikset igjen også, så jeg får ta med tangloppeimitasjonene og sildeimitasjonene mine og prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...