Gå til innhold

Småfisk fra helvete...


Anbefalte innlegg

Var igjen ute å prøvde lykken i straumavatnet i mellom Hafslovannet og Veitastrondvatnet i kveld. Største Fjærmygg klekkingen jeg hittil har vert borti med mange forskjellige arter. Størelsen varierte i fra krok 36 til 16. Jeg klarte å lure noen små pinner på en sparkel palmer krok 20 mens Bindalingen tok et par på en black gnatt krok 18.

Tenkte jeg bare skulle spøre om det er noen som har noen tips til å lure på de litt større når 99 av 100 vak er fisk som knapt klarer å bite over en liten palmer?

Her er foresten et lite bilde av noen få av de mange vakene... (kaldt og mye kaffe samt mangel på stativ får skylden denne gangen for et dårlig bilde :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F*** så mye vaking!!!

 

Det er vel ikke så lett å lure de store når det er mygg som klekker. Det beste tipset mitt, er å prøve å følge banen til den store fisken, og kaste eksakt i den linjen fisken går i. Dette krever MYE tålmodighet, men en dag så lykkes du.

 

Et annet hett tips er at du setter på en svart streamer i strl. 8. Type WB.

 

Good luck!

 

Cato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enda verre med vaking i dag, jeg har ærlig talt aldri sett noe så ille :shock: ... så et par fine fisker men de var ca 50+m unna og det er "litt" langt hold for meg med 3# stanga :roll: . ellers så så det ut som om meste parten var under 250...

Har prøvd å følge de få fiskene som ser ok ut men det er ikke lett når det vaker så j****** :evil: . skal dra fram 5# stanga neste gang å prøve med et par streamere.

 

Når det gjelder

Det finnes ikke liten fisk, bare store greier
så blir det faktisk kjedelig å få fisk på 100g på 1# stanga også... så da får jeg vel kjøpe meg en 0# stang da? ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur i dag også og forholdene var de samme: Mase fjærmygg, masse vak og masse små fisk. Lurte en 10-12 småfisk på palmer i skumringen mens en kompis tok på seg oppgaven å fiske med diverse streamere uten hell. Har tidligere prøvd med både Raklehane, Redtag cdc, Streakingcaddis osv... som atraktorfluer dette også uten hell.

Så nå begynner jeg å bli møkka lei hele Hafslo og har planer om å finne meg en annen plass her i Sogn...

 

Her er et par bilder av vakingen i kveld. (kvaliteten er like dårlig som sist gang og unnskyldningen er den samme :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke røye i vannet så det er små ørret som tar fjærmygg :shock:

 

Var selfølgelig ute i dag også (klarer ikke holde meg unna ;) ) men i dag valgte jeg en annen taktik. Jeg satte meg ned på en plass hvor jeg ikke har sett noe særlig med vak tidligere i år. Tok meg en kaffe og et par skiver, og når sola gikk ned så begynte fisken å vake, men denne gangen var de ferre og snittet var større :D . Klarte bare å lure to stk på 300 og 450g på palmer 18 og 20 men det er j***** mye bedre en 20 på 100g. Det var også større fisk der som skal tas i morra kveld ;)

ENDELIG STEIKEFISK!!! \:D/

post-92-13949845029051_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg personlig har ikkje tatt masse, nei. Men det er det andre som har.. Eg mista en brukbar i Breimselva no om dagen, og der er det fint!! :D

Du får ta deg en tur å sjå!

Den elva såg DIGG ut.....Men den er vel hemmelig? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den elva såg DIGG ut.....Men den er vel hemmelig? #-o

 

Intill videre så er den det. Må få testa den litt og se om det er bra med fisk der ;)

Ja jeg får prøve å få tatt meg en tur når jeg skal drive forsjøk i et lite vann i de traktene. Er usikker på hvor det er hen men er det langt i fra f.eks Eidselva? eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja jeg veit at Eidselva ligger i Eid. Skal fiske der 10 Juni ;)

 

Da veit jeg i hvertfall hvor det er så kan det jo hende jeg stikker en tur innom der når jeg skal ta den undersøkelsen i Lefdalsvatnet som ligger på komunegrensa mellom Vågsøy og Eid komune. Hvor lenge er elva (Breimselva) åpen for fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. ja eg sjønte ikkje spørsmålet heilt.. :oops: Skal fiske på eid sjøl, den 11 juli. Men det var en anna sak..

Finn ikkje noko info om kor lenge elva er åpen, men det er sikkert ute i september en gong.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fiska der mest tidlig på sesongen, og berre med mark seinare :oops: :oops:

Men joa, det er nok bra. Fiska der en gong i fjor i August, då mista eg nok en fin fisk, på en vanlig red tag fiska tørt.. Og det er verdt å prøve ut!! "Storfiskaren" i breimselva (hugsa ikkje navnet) har fått ørret på over 3 kg på våtfluge der, så fisken er tilstades. :mrgreen: (heckham peckham)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene Ørjan, en 3kilos hadde ikke akkurat gjort noe ;)

Var ute en tur på Hafslo i går også men fikk bare en på ca 350 på en stripende bjørnemygg krok 20 i noe som føltes som stiv kuling, prøvde en del forskjellig som er mer beregna under sånne forhold men den ville vist ikke ha noe annet, rar fisk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har reist hjem til Valdres for someren så det fikk jeg desverre ikke tid til å sjekke. har bare titta litt på den en gang i blant og da har det i hvertfall vaket fisk der så det er i hvertfall fisk, men om den er stor veit jeg ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

 

Når det gjelder

Det finnes ikke liten fisk' date=' bare store greier [/quote'] så blir det faktisk kjedelig å få fisk på 100g på 1# stanga også... så da får jeg vel kjøpe meg en 0# stang da? ;)

Var til å rista på Sage's nye #00 for noen dager siden. Altså nummeret under #0. Sage har laget et dedikert DT #00-snøre til denne stanga også. Elfenbensfarget og lekkert!

Dette er slikt man må ha, og ordren ble lagt inn i dag.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...