Gå til innhold

Flott fangst fra Tønsbergområdet


Osprey

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Lurer på ein liten ting. Denne SØ konkuransen..Er det mangen deltakere her ? Er det noen for for C&R eller blir alle fiskene kakka i hodet for så å bli målt etterpå ?

Nå vet eg ikke kor mangen fisker som blir tatt i denne konkuransen, eller hvor mangen som hadde vert andre plasser og fiske vist de ikke hadde vert med på denne og like mangen fisker hadde blitt "tatt", men synest det er rart at ikke dette har vert diskutert her inne før.........vist det ikke har det da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på ein liten ting. Denne SØ konkuransen..Er det mangen deltakere her ? Er det noen for for C&R eller blir alle fiskene kakka i hodet for så å bli målt etterpå ?

 

Her er reglene i alle fall:http://www.addi.be/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=97

Mener at debatten har vært oppe før, men det er vel bare til å kjøre på det hvis en mener at reglene "åpner" for all for stor belastning på bestanden.Personlig tror jeg ikke det er konkurransen som er den største trusselen her , det er nok andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Reglene er diskutert før, men det ser ut til at det har blitt strammet inn en del siden sist, og det er jo bra! Sterke oppfordringer og tabellen som er lagt ved, er et glimrende hjelpemidler for ferske sjøørretfiskere - selv om kravet burde vært 1,0 i kondisjonsfaktor, og minstemål 45cm.

 

Under konkurransen i Tønsberg for et par år siden, var det hjerteskjærende å se hvor mange sjøørretfiskere som ikke visste hva en TYNN fisk er. Har aldri sett så mange tynne slips på et sted før...

 

Hvorfor ikke kopiere NJFF regler for den landsdekkende sjøørretkonkurransen, der man har mulighet til å delta med fisk som er satt ut igjen ved å ta bilde av den ved siden av et målebånd som utleveres ved start.. ??? Her viser NJFF faktisk innovative sider som overrasker meg veldig positivt! Håper andre arrangører av sjøørretkonkurranser tar lærdom av NJFF her  :D

 

 

 

Det var en utrolig vakker sjøørret ja... :)

 

bilde?Avis=TB&Dato=20070403&Kategori=NYHETER&Lopenr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Jon Hafstad

Enig vedrørende det Rune nevnte, det er helt tragisk og se hvor mange fiskere som ta fisk under minstemål og under gitt K-faktor. Der mener jeg arangører av de ulike konkuransene må ta mer ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...