Gå til innhold

Halsnøy-området i Sunnhordland


Gavia

Anbefalte innlegg

Reiser til Halsnøy i Sunnhordland rundt 10. mai og har tenkt å bruke noen dager på turen, se meg om og fiske. Er det noen som er kjent i området og kan gi noen gode tips? Kommer østfra over Haukeli. Våren har vel kommet langt der rundt 10. mai. Muligheter for ørret? Finnes det bra sjøørret-plasser langs fjordene innafor Halsnøy?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Henning

Hei Jonas.

Hvor kommer du fra, og hvordan vet du om dette vannet :):)

 

I dette store vannet er det 8-10 fisker. gjennom en hel sesong, er det 30 vak. Fiske med tørrflue her er så nerme umulig så det går an å komme. Men eg kan vise deg hvor det er best i fiske der vist du vil ta deg ein test :) Håper du har god tolmodighet ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då hadde eg vel flaks når eg fiska der for 6-7 år sidan, for eg fekk no litt på cock-y-bondu meiner eg å huske.

og eg veit om det fordi bestemor mi og onkel, tante og rati bur i nabohusa til barndoms heimen din, viss eg ikkje tek heilt feil...

 

Jon A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

HØY....da er eg med :):) Men det var bedre der for 6-7 år siden. nå er alle gytebekker borte, og det er surere vann. På den tiden du snakker om var det sett ut litt fisk der, og et fåtall av desse lever igjen......men de er STORE :) Skal du til besta, så får du gi en lyd, så kan vi ta en tur til et par andre vann :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...