Gå til innhold

Ny fiskekajakk i Norge


Anbefalte innlegg

Hei  Robin og øvrige.

Aktiv har jeg ingenting annet å gjøre med enn at jeg skal hjelpe dem på det "fisketekniske".

Dette fordi de bruker all sin tid og kunnskap utelukkende på kajakk. Derfor har vi sammen grepet fatt i

"Fiskekajakk" delen. Da denne sammenfaller med min fiske interesse.

Jeg har heller ikke tidligere antydet noe på disse sidene om hva og hvorfor folk skal kjøpe det ene fremfor det andre. Denne kajakken er så "ny" med tanke på skroget, som kommer frem av web sidene til Native. Og den må få komme "ut av skapet"....selv om det blir gjennom meg ;D

Denne kajakken kan tom kjøpes av konkurrerende fiskeutstyrs leverandører i Bergens regionen, til samme pris, så derfor er ikke denne nyheten bare til Aktivs fordel. Jeg vil si at de som drar nytte av dette, er alle de som får mulighet til å prøve, evt kjøpe. De er heldige de ;D

 

fakta: ca 24 kg

lengde: 12 fot

pris: 8990.- (tror jeg)

 

Meget store fordeler ved stabilitet på-og avstigning.

Nedfellbart ror. Kjekt å ha ved bevegelse i lengderetning, kjekt å kunne dra opp ved posisjonering (liten hendel på høyre side, nåes med enkelhet fra sittende stilling)

Jeg prøvde også å stå oppreist i den, litt kneskjelv :D, men det er faktisk fullt ut mulig.

Men stabilitet og "oppførsel" i vannet, samt den åpne løsningen gjør at dette er en kajakk for både fluefiskere, og ellers alle som bare har lyst på en tur i vannet.

Følg forøvrig nøye med på nettavisen, evt. www.torgeirs.netblogg.no for mer allsidig bruksinfo.

 

For et nydelig vær idag :D

Lurer på om jeg skal ta med meg Nativen, min meget aktive 3 årige sønn, plassere ham fremme i kajakken, og bare nyte fisken som biter villig vekk i alle Bergens områdets vann ;D

Skitt fiske!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Min første tur med "sjefen" ombord i kajakken gikk strålende. Helt udramatisk :o

Som du så fra bildene jeg sendte deg, Robin, så var det bare fryd og gammen.

Som jeg skrev, så var fjærmygg klekking en litt vel stor utfordring med småtassen ombord :D

 

Nå ser jeg også at det er lagt ut en demo video om Native Watercraft kajakken på

http://www.aktiv.us/

 

Verdt en titt ;)

Håper vi snart er en haug med småbarnspappaer som kan samles til kajakk og fiske.

Spennende konsept: Småbarn og fluefiskekajakk kurs!!!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Pål,

det blir som med fiskestenger: Finnes knapt nok noe som ikke kan fanges fisk med. ;D

Utrolig morsom måte å utforske større områder på, likefullt en fantastisk måte å fiske nøye over små "hot spots" på.

Dessuten brukes jo ikke kajakken bare til å fiskes ifra, men man labber i land der man vil i både elv og vann, og fisker av på vanlig måte. Man kan jo komme til helt urørte områder....

Kanskje ikke lenger om alle fluefiskere anskaffer seg farkosten :o

 

Viktig uansett for alle som vurderer dette å tenke "bruker vennlighet". Og første punkt er "på- og avstigning".

Jo enklere dette lar seg gjøre på alle mulige steder, jo mer vil man bruke kajakken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...