Gå til innhold

Fluefiske på Cuba etter stor bonefish og store mengder tarpon..


Tor Ola

Anbefalte innlegg

Hola...

Driver å ser på mulighetene for å arrangere en tur til Cuba på en ukes fluefiske.. For at vi skal kunne få de billigste prisene er vi nødt til å være 8 stk..

 

Noen her som er interessert i noe sånt?

 

Prisen vil bli 26000 kr, inkludert fly...(Denne prisen er det absolutt billigste man kan klare å bestille. Jeg har mange års erfaring med å få turer billigst mulig, uten at det går ut over kvaliteten på turen)..Ser samme tur er luftet her tidligere, da 10000 kr dyrere!!!

 

Med mulighet til å forlenge turen med noen dager hvis en vil reise litt rundt i Cuba, men det blir opp til hver og en..

Turen vil gå til Cubas beste sted for fluefiske, med mange av de mest kjente amerkanske fluefiskerne på gjestelista hvert år, noe som borger for kvalitet..

 

Turen vil foregå i januar 2008 i tilfelle...

Les denne linken så skjønner dere hvilket område det er..Kanskje det eneste urørte området i hele Karibia..

http://www.worldwidefishing.com/cuba/b1186a/index.html?page_type=fly&state_page=cuba&company=Avalon+Fishing+Isla+de+la+Juventud

 

Hvis noen er interessert i mer info, så send meg en PM..

 

 

Tor Ola Dehli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tor Ola, og takk for sist!

 

Hyggelig å se deg her inne på Fluefiskesiden. Får håpe du dukker opp videre fremover.. ;)

 

Tropisk fiske er noe jeg har drømt om i mange, mange år - men det har aldri blitt noe av.

Med din erfaring på tropisk fiske blir nok en slik tur bra, så hvis du kunne tatt en telefon til

min samboer og overtalt henne, så blir jeg med.... ;D

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to stooore fluefiskedrømmer....: Fluefiske på NZ og fluefiske etter Bonefish og sild fra helvete...

Har storeplaner (som vanlig) og har ordna reisefølge til NZ i feb- mars-08.

Håper dette går i boks og at turen blir realisert, men ser utvilsomt at Tarponfiske kan konkurere om høvdingene(les;tusenlappene)

Har stående tilbud fra arrangør på Cubatur, men den har ein laaaangt høgere kost enn det du her viser til.

Mitt mål er og få mest mulig tur ut av minst mulig grunker.... Kansje med begge reisemål innen rekkevidde økonomisk.

Eg satte det som eit meget viktig tema på Fluefiskeseminaret Stord-07, dette med saltvannsfiske i tropiske strøk, for og prøve og knytte kontakter til ein slik tur.

Mange som er interesserte, men ikkje nok til og betale 40-50 Store for og bli med.

Er ganske store invisteringer på utstyrsfronten som må til også, og viktig og ha råd til og vera "med på alt" dersom ein reiser.All info om dette temaet mottas med takk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flemming,

Som du kanskje vet så er jeg fri og frank, så jeg har overhodet ingen erfaring med overtalelse av samboere og andre fluefiske-enker  ;) Så der må du nok dessverre klare deg sjøl,hehe..

 

Tropisk fiske, og særlig arrangering av turer til MINSTE mulige kostnad har jeg derimot ganske så god erfaring på..Det må man jo ha hvis en skal jobbe kun 6 mnd i året, og har lyst til å fiske og jakte på alt i hele verden..

 

Når det gjelder utstyr til slike turer så har jeg vært borti mange strategier..Noen kjøper så mye utstyr at de betaler mer enn det hele reisa koster, mens andre satser på at bambusstanga skal holde på tunfiska og andre råtasser..Min erfaring er at man må prøve å legge seg på en mellomting..Jeg har også erfart at det faktisk er mulig å låne mye av det utstyret man trenger av fiskekamerater...

 

Vi er 4 som er 100% sikre til nå, og 5-6 som har vist seriøs interesse..Så fort vi er 8 stk, bestiller jeg flybiletter og booker fiskeuka..Og da er det bare å begynne å glede seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg ingen erfaring med fisket paa Isla de la Juventud, men jeg har fisket tre ganger paa Cayo Largo, en annen velkjent destinasjon paa Cuba. Generelt vil jeg si at Cuba er et meget bra alternativ, spesielt hvis dette er jomfruturen etter bonefish, tarpon, etc.. Alltid godt med fisk, og fisken er ikke utsatt for mye press. Det siste er veldig viktig, spesielt med bonefish.

Prisen paa denne turen hoeres ikke saa gal ut, uten at jeg vet stort om detaljene. Dessverre er det vanskelig for meg aa reise til Cuba, da jeg jeg er bosatt i USA. Saa jeg maa legge mine turer andre steder.

"Billig og bra" er alltid en utfording naar man skal vurdere denne typen fiske. Det er relativt begrenset med muligheter for "gjor det selv" opplegg som har gode muligheter for suksess. Det er sikkert noen som er uenig i dette, men det er ihvertfall min erfaring etter aar med eksotisk fluefiske. Men, 4-50 tusen kroner for en uke skal det ikke trenge aa koste. Basert paa hva jeg har lest paa norske (og amerikanske) fora, er det to steder det virker populaere for "gjor det selv" opplegg......Los Roquos i Venezuela og Bahamas. Sistnevnte er nok kanskje det beste alternativet, og ogsaa noe kortere reisetid fra Norge. Det er masse info om begge man kan finne paa nettet.

Jeg er enig med Tor Ola m.h.t. utstyr. 7-8 enhaandsstanga du bruker til laks i Norge, funker godt til bonefish. Tarpon er litt mere utfordrende, og krever en tyngre stang, si 10-12 vekt. Jeg har alltid greid meg godt med en 10'er paa Cuba. Men det finnes mye bra og billig aa faa kjopt, saann som TFO. Og de moderne storspole snellene for laks som virker aa vaere saa populaere i Norge i disse dager, er perfekte for tarpon. Saa ikke gaa amok paa utstyrsfronten, men fokuser paa det du maa kjope, saa som egnete klaer, vadesko, etc..

 

Lykke til,

 

Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Det fiskes to fiskere pr guide fra små vanlige flatsbåter med 60 hesters motorer. Vil man fiske alene med en guide, koster det 1100 US dollar ekstra.

Det er også gode muligheter for vadefiske på flatsen. Dette blir opp til hva vi ønsker sjøl..

Det billigste alternativet bor man på et hotel. Vi bor på enkeltrom, med egne tjenestejenter og kjøkkenpersonale som kun server de som er der på fiske..

Vi blir hentet hver morgen og kjørt 15 min ned til havna, der en større båt står klar og kjører oss kjapt ut til guidene som venter med fire "skiffs" (flatsbåter), og de nærmeste fiskeområdene er kun 5 min unna. Det fiskes fra ca 0800 til 18-1900...Og vi får 6 hele fiskedager, mens de som bor på husbåt og betaler 6500-7000 kr mer, fisker 5 og en halv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette er utvilsomt eit meget interessant tilbud... Men kunne tenke meg og være fleire dager der nede hvis eg først skal reise.

Korleis er mulighetene for og prøve litt etter bone på egenhånd i dette området, og kor mykje ekstra må  man då regne i kostnad sånn ca?

Har du fleire interesserte til turen, og kva tid i -08 er mest interessant???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble akkurat en ledig plass på turen da en måtte trekke seg grunnet familiære forhold..Så da har etternølerene fortsatt en sjanse :o)

Fisket blir fra 16-23 februar...Perioden er egentlig innenfor høysesong, men jeg har fått forhandlet fram lavsesong priser :o)

 

Interesserte kan sende meg mail adressa, så får de mer info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...